Gå til innhold

Rampriser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om ramprisen kommer til og falle noe i nærmeste framtid? eller kommer de til og bli liggende på dette HØYE nivået?

På høsten i fjor kjøpte jeg en 256 MB brikke med Twinmos DDR ram, den kostet da 475.- samme brikke koster nå 850 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer ikke til å falle i alle fall det neste halvåret. Det er nesten mer sikkert at prisene øker, hvis de skal forandres.

Skrevet

Har fulgt med ram-prisene siden jula! Prisene steg lenge, men prisene har nå begynt å synke igjen. Den ram'n jeg skal ha kostet 950,- for ikke lenge siden, men er nå nede i 795,- - håper trenden fortsetter :smile:

Skrevet

Å spå rampriser er som å spå aksjekurser. Nesten umulig. Det kommer an på tilbud/etterspørsel, jordskjelv, skogbranner, spekulasjoner og høyvann i mjøsa. :smile:

Kjøp ram når du trenger ram, enkelt å greit.

Skrevet

"Kjøp ram når du trenger ram, enkelt å greit."

Eller eventuellt kjøp ram når den er billig, og selg den når den er dyr, og kjøp deg en ny pc for pengene :grin:

Skrevet

Quote:

On 2002-03-18 22:14, eunaas skrev:

hvem hadde egentlig forventet en økning i fjor?

Den var forventa fra min side. Leste på news at produsentene solgte brikkene med tap i fjor hørst. Det måtte bare bety at prisene kom til å stige.

Som en annen sa, å spå rampriser er som aksjekurser, det er forholdsvis greit dersom du orienterer deg litt og kjenner til hva som tradisjonellt skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...