Gå til innhold

Etter innsetting av ny hardware funker ingen ting


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et kjempe stort problem. Etter jeg satt inn en ny harddisk, en vifte og et ekstra nettverkskort så fungerer ingen ting, dvs når jeg trykker på power on knappen lyser ledsene for et halvt sekund og så skjer det ikke noe.. akkurat som om den skulle vært av.. er det noen som vet hva problemet kan være?

 

Specs:

AMD XP2500@3200

Epox 8kra2+

twinmos 512 pc 3200

4*160 gb harddisk

1*isdn kort

1*nettverkskort

geforce 4 ti 4200

avantech 300W strømforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har et kjempe stort problem. Etter jeg satt inn en ny harddisk, en vifte og et ekstra nettverkskort så fungerer ingen ting, dvs når jeg trykker på power on knappen lyser ledsene for et halvt sekund og så skjer det ikke noe.. akkurat som om den skulle vært av.. er det noen som vet hva problemet kan være?

 

Specs:

AMD XP2500@3200

Epox 8kra2+

twinmos 512 pc 3200

4*160 gb harddisk

1*isdn kort

1*nettverkskort

geforce 4 ti 4200

avantech 300W strømforsyning

Tror nok det er strømforsnyningen din som er for svak. 300w på 4 harddisker og en overklokka xp2500 krever en kraftigere strømforsyning enn den du har.

Lenke til kommentar

Start feilsøking med å trekke ut alt du ikke trenger, for å se om den starter opp.

 

Gjør den det, er det bare å sette i en å en del til det enten stopper, eller fungerer greit.

 

Btw, ikke noe problem med 300w strømforsyning

Har 9 wd disker, p4 å div kontrollere på en hec 300w strømforsyning.

Dette fungerer utmerket :D

Lenke til kommentar

Hvilken vifte var det du innstallerte? CPU-vifte med lav rpm? I så fall kan det være at biosen tror at vifta ikke går rundt og dermed slåe av PC'n. Løsningen er å starte opp med en annen vifte (høy rpm) og slå av denne skjekk-om-vifta-går-funksjonen i bios. Pass også på at vifta står i nøyaktig det uttaket som er ment for CPU-vifta. (normalt "CPUFAN1")

Lenke til kommentar
Gratulerer! Så flott å høre at det funker igjen, og ikke minst at du er storfornøyd å takker :thumbup:

Helt enig, deilig å få feedback på forslagene sine og ikke minst; et godt gammeldags takk (får ikke så mange av de i disse dager nei)! :yes: Fortsett slik, så vil du få maaaange svar på evnt. spm. du måtte ha senere her på forumet!;)

 

Mvh ivrig-takker,

Haakon :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...