Gå til innhold

Hercules 3D prophet 4500 64mb

Tomzern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et Hercules 3Dprophet 4500 64mb skjermkort med TV-out av en kompis...Er det noe å spare på??Når er det fra egentlig, og er det duganes til noe som helst??

Mvh Tomzern :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er basert på den gode gamle Kyro-I brikken. Dvs det duger bra til 2-3 år gamle 3D-spill og til 2D-bruk ellers.

Om du spiller nyere 3D-spill så er nok ikke dette noe å skryte av. Da kan du like gjerne bruke det i en server-maskin eller selge det på bruktmarkedet til noen som ikke trenger all verden 3D-ytelse.

Skrevet

Det går vel greit til noen strategi spill og 2D av nyere dato kanskje! men ikke de nye heftige 3D spillene! hvis du ikke er en gamer så går det vel ann og bruke :)

Skrevet (endret)

alex100: Du har helt rett. (og jeg tok feil) ;)

Kurzbeschreibung

*Chipsatz: STMicroelectronics's Kyro 2

*64MB on-board RAM

*8-layer Multi-texturing

*32-bit color (16.7 million colors)

*Full Scene Anti-Aliasing (FSAA)

*1940 × 1440 true color at 75Hz refresh rate

Edit: Her er noen få ytelsetester:

http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=201

3Dmark2001: 1911

Q3 Arena 1024 normal: 103 FPS

Q3 Arena 1024 HQ: 84 FPS

Q3 Demo001 640 4xFSAA: 60FPS

chipoverview_e.gif

Endret av Simen1
Skrevet
Har kortet selv ;)

Du kan kjøre CS og sånne spill, men noe mer enn det kan du ikke regne med at det kjører uten problemer.

jeg Har Selv også dette kortet. det er et Kyro-2 Basert kort...

det er veldig stabilt og til og stole på. men det yter veldig dårlig, får ca 5000-6000 Poeng i 3D mark 2000 og 2000 Poeng i 3D mark 2001Se. men det klarer og spille return to castle wolfenstein og den gamle unreal tournament som jeg syns er minst like morsom som UT2003. UT 2003 er overdrevet fantasi syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...