enden Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 (endret) Har inntrykk av at dere som henger i denne delen av forumet gjerne er litt flinkere til å begrunne påstandene dere enn en del andre, så jeg regner med at det ikke kommer poster med bare et navn uten begrunnelse. Dilsse blir i så fall ignorert. Jeg er på jakt etter et TV kort i billig/middels klasse. Vil ha kvalitet uten å måtte betale for et proffkort. Etter litt snusing på nett har jeg kommet fram til at mange foretrekker winfast xp 2000 kortet. Er det noen som har erfaringer med dette, eller gode erfaringer med andre kort? Det er så himla mye å velge mellom... Endret 19. februar 2004 av enden
jivac Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Jeg kan anbefale WinFast TV2000 XP Expert Edt. Det er et rimelig TV-kort av god kvalitet ,du får veldig mye for pengene. Bildet blir bra, lyd i stereo (så lenge sendingen blir sendt i stereo) og du har mange muligheter når det gjelder å capture, rett i mpeg2, Divx, Xvid eller om du vil brenne det direkte til dvd, det finnes mangle fler muligheter. Regner med at du bl.a. har lest om kortet på DinSide hvis ikke burde du ta en titt. Anbefales.
Simen1 Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Sjekk priser og tilgjengelighet på forskjellige kort her i norge så kan du gå inn her: http://www.tv-cards.com/ og lese tester før du bestemmer deg.
enden Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Skrevet 19. februar 2004 Har lest på dinside ja, men jeg liker ikke å legge bare dinside tester til grunn for valg av hardware Det var det kortet jeg snakket om jeg Noen som har noe imot det?
msh Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 (endret) Den tar ikke opp video i stereo selvom tv sendingen blir sendt i stereo.Det er for mye diskant i lyden,veldig elendig kvalitet på lyden.Den tar opp video i max 25 frames.Ellers så er bildet kvalitet veldig bra Endret 19. februar 2004 av msh
jivac Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Den tar ikke opp video i stereo selvom tv sendingen blir sendt i stereo.Det er for mye diskant i lyden,veldig elendig kvalitet på lyden.Den tar opp video i max 25 frames.Ellers så er bildet kvalitet veldig bra Lyden blir i stereo den, jeg bruker jo selfølgelig ikke RF-kabel men composite samt eksterne RCA-kabler. Blir stereo det.
jivac Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 (endret) Har lest på dinside ja, men jeg liker ikke å legge bare dinside tester til grunn for valg av hardware Det var det kortet jeg snakket om jeg Noen som har noe imot det? Hvis DinSide anbefaler det(de sitter jo med kvalifisert personell), du har lest at det har fått god omtale, flere personer på diverse forum anbefaler deg det.....du er fortsatt usikker?? Hva må da til for at du skal bestemme deg? Endret 19. februar 2004 av jivac
enden Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Skrevet 19. februar 2004 Har jeg fått flere anbefaleinger på div fora? Spurte og fikk ett svar + Simen sitt mens jeg skrev. Som sagt velger jeg å ikke legge all min lit til foka fra dinside, da jeg mener at deres kompetanse er mildt sagt varierende. Det viser seg jo at det er noen her med dårlige erfaringer på dette kortet, og det må jeg ta til meg, og det kan faktisk hende at det finnes kort der ute som jeg ikke har lest reviews av enda, som tilogmed dinsides guruer har gått glipp av...
teq Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Den tar opp video i max 25 frames. Og poenget er...? TV-sendinger i PAL-format sendes jo uansett ikke ut i flere enn 25 frames/sekund.
silentnoise Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Hei! Har hatt 3 forskjellige Prolink kort, og kan absolutt ikke anbefale disse. Driverene er tvilsomme (Direct hardware banging), og medfølgende bundle er dårlig. Har nå hatt et All In Wonderkort fra ATI (Radeon 9000 Pro) Som har fungert smertefritt.. Genialt både til videoredigering i premiere, og rett og slett se på TV. Gode drivere, og den trådløse fjernkontrollen er genial. (Støtter ikke bare TV, men også feks. winamp direkte fra boksen) Kvaliteten blir også et par hakk over Prolink, men har bare prøvd på kabel TV og svideo. Håper dette kanskje hjalp bittelittegrann :-) Kjartan!
enden Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Skrevet 19. februar 2004 Gidder ikke bytte ut 9800pro kortet mitt med et aiw Men takk for tipset om Prolink. Skal styre klar av de
msh Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Den tar opp video i max 25 frames. Og poenget er...? TV-sendinger i PAL-format sendes jo uansett ikke ut i flere enn 25 frames/sekund. Tv sendinger blir ikke sendt i 25frames.Jeg har tatt opp video med Gf4 kort.Og den tar opp akkurat som tv sendinger blir sendt
Feyd Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Eier selv et winfast xp 2000 kort og er ikke fornøyd. Men problemet hos meg er ikke selve kortet tror jeg, men signalene jeg gir ut ifra antenne kontakten i veggen. Disse er ikke kraftige/støysvake nok for tuneren (vanlig TV takler dem fint). En løsning på dette kan være å ta eventuelle TV-signaler via en videospiller(hvis du har) og bruke tuneren der. Det som er bra er fjernkontrollen, støtte for Dscaler. Lyden er en svakhet som allerede er kommet frem. Selv kommer jeg til å teste et par kort og bruke angreretten hvis de ikke holder mål. Neste kort som skal prøves er modeller fra Hauppauge og Terratec. Feyd
Simen1 Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Den tar opp video i max 25 frames. Og poenget er...? TV-sendinger i PAL-format sendes jo uansett ikke ut i flere enn 25 frames/sekund. Tv sendinger blir ikke sendt i 25frames.Jeg har tatt opp video med Gf4 kort.Og den tar opp akkurat som tv sendinger blir sendt Hvor har du det fra? TV-sendinger jo allment kjent å være 25 bilder per sekund .. Hva tror du det er og hvorfor?
enden Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Skrevet 19. februar 2004 la oss ikke ta diskusjonen om fps i pal, og kvaliteten på opptaket her og. Det finnes alt en tråd hvor du, msh, krangler med gud og hver mann. Fortsetter du så rapporterer jeg deg for off topic. Feyd: kommer du til å bruke lang tid på "testen" din? Liker ikke dette dere sier om lyden, da det er halve opplevelsen. Signalstyrke er ikke noe problem hos meg, kjører via vhs og forsterker
rollen Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Noen som vet hvilken nettbutikk som selger dette kortet ? Elkjøp skal vistnok forhandle det
Feyd Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Testen min blir ikke noen sånn Øyvind Dahle supertest, men regner med at det blir litt prøving og feiling før jeg er fornøyd. Tenkte å begynne i de lavere prisklasser og kanskje jeg blir heldig tidlig. Skal iallefall gi beskjed. Kan iallefall poste det i brukertester forumet. Når jeg skal sette igang vet jeg ikke, men begynner å bli lei dårlige TV-sendinger. TV-kortet er nemlig den eneste TV-kilden jeg har i hus. Ganske snart. Feyd
msh Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 la oss ikke ta diskusjonen om fps i pal, og kvaliteten på opptaket her og. Det finnes alt en tråd hvor du, msh, krangler med gud og hver mann. Fortsetter du så rapporterer jeg deg for off topic. Krangler med hvem da??Det der teit sagt?Jeg dikuterte om at den ikke tar opp video mer enn 25frames,og det var snakk om Leadtek XP2000 Tv kortet.Så det der var ikke off topic.
enden Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Skrevet 19. februar 2004 Feyd: flott med folk som gidder ta seg tid til sånne ting. Hvis du gidder så er det og mulig å snakke med hw om de er interressert i en sånn test, så kan du kontakte produsenter, importører og forhandlere av en rekke kort og lage en litt mer omfattende test. Dette blir kanskje litt mer "LCD testen stil", men bør ikke ta mer enn en liten helg. Da får du et bredere grunnlag med litt mindre angrerett-stress Vil du ha hjelp, og bor i nærheten av Oslo, så kan jeg gjerne hjelpe deg Uansett venter jeg i spenning på din konklusjon ...men jeg tar fortsatt åpent imot andre erfaringer her
Mekkeren Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Har inntrykk av at dere som henger i denne delen av forumet gjerne er litt flinkere til å begrunne påstandene dere enn en del andre, så jeg regner med at det ikke kommer poster med bare et navn uten begrunnelse. Dilsse blir i så fall ignorert. Jeg er på jakt etter et TV kort i billig/middels klasse. Vil ha kvalitet uten å måtte betale for et proffkort. Etter litt snusing på nett har jeg kommet fram til at mange foretrekker winfast xp 2000 kortet. Er det noen som har erfaringer med dette, eller gode erfaringer med andre kort? Det er så himla mye å velge mellom... Jeg har et tv-kort med navn : Terratec Cingery 400 og det er jeg stor fornøyd med, koster ikke shorta og ingen driver problemmer ell noe problemer av noe slag med det. men hvis du legger i et par hundringser til så får et med radio også! tror det heter Terratec Cinergy 600 eller no...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå