Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Radmin - beste alternativ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Radmin det beste/billigste fjernstyrings programmet eller finnes det bedre løsninger?

VNC er ihvertfall gratis, og funker på Windows, GNU/Linux mm.

 

Har ikke prøvd Radmin selv, antar at det kanskje er noe raskere. Se om det fins noen demoversjon slik at du kan teste løsningene opp mot hverandre.

 

En annen ting som er fint med VNC er at det også kan aksesseres via en webbrowser m/Java. Da trenger man ingen programmer på klientmaskinen

Lenke til kommentar
Det er jo en drøss av VNCer (gjør et søk i google og se) Hvilken bruker du / anbefaler du?

 

Går det ann å koble seg via internet med dem? (som RDC)

Jeg har brukt litt forskjellig, både originalen (RealVNC) og TightVNC. Lurer på om jeg testet en tredje også...

 

Forskjellen mellom real og tight er vel først og fremst at tightvnc har ekstra bildekomprimeringsalgoritmer for trege linjer (modem), men på LAN er jo dette uvesentlig.

 

Man kan ikke route nettverkstrafikk gjennom VNC, hvis det var det du tenkte på. Fins nok av andre løsninger for slikt (hvis man måtte trenge det)

 

Hva er RDC?

Lenke til kommentar

Radmin er et program som ikke er så lur og bruke. Det er først og fremst usikkert dersom du er opptatt av sikkerhet.

 

Radmin 2.1 som jeg selv har testet er et program som passer perfekt for administratorer på skoler. Men som sagt kan det misbrukes kraftig.

Nå skal jeg ikke si konkret hvordan man gjør det, men vær forsiktig. En som har peiling på Nettverk (som mange kansje har) kan lett finne på mye kødd.

 

Det som er bra med Radmin (Remote Administrator) er at det er at det rund 100 ganger raskere en RealVNC. (Hvis det ikke var 500 ganger raskere).

 

Les Reademe filen så står det mye diss om RealVNC. De skryter mye av programmet de har utvikklet.

Lenke til kommentar

har litt erfaring selv om det programmet, funker veldig bra i lan, faktisk også over internett om du skrur ned antall farger osv..

 

har ikke så mange minus jeg kan komme på.. det med sikkerhet er jo sant, men sikkerthet på vns er vel ikke så utrolig mye bedre eller? uansett.. greit program selv om jeg endte opp med å bnruke remote desktop

Lenke til kommentar
har litt erfaring selv om det programmet, funker veldig bra i lan, faktisk også over internett om du skrur ned antall farger osv..

 

har ikke så mange minus jeg kan komme på.. det med sikkerhet er jo sant, men sikkerthet på vns er vel ikke så utrolig mye bedre eller? uansett.. greit program selv om jeg endte opp med å bnruke remote desktop

Det er jeg enig i, alle slike prog. er usikkre.

 

Men det sies at et passord med tall, bokstaver og tegn skal være noe av det sikkreste du kan komme borti. :p

 

Men, jeg vet fortsatt en usikker og enkel måte å misbruke det på. Men det vet jeg ikke med RealVNC.

Lenke til kommentar
har litt erfaring selv om det programmet, funker veldig bra i lan, faktisk også over internett om du skrur ned antall farger osv..

 

har ikke så mange minus jeg kan komme på.. det med sikkerhet er jo sant, men sikkerthet på vns er vel ikke så utrolig mye bedre eller? uansett.. greit program selv om jeg endte opp med å bnruke remote desktop

Det er jeg enig i, alle slike prog. er usikkre.

 

Men det sies at et passord med tall, bokstaver og tegn skal være noe av det sikkreste du kan komme borti. :p

 

Men, jeg vet fortsatt en usikker og enkel måte å misbruke det på. Men det vet jeg ikke med RealVNC.

Husker jeg ikke feil, så anbefaler RealVNC programmererne at man oppretter en sikker/kryptert linje til maskinen man skal styre.

 

Ikke vet jeg, men det høres nesten ut som de sender passord osv. ukryptert til server. :dontgetit:

 

 

Hvis man stikker til SourceForge og søker etter "VNC", så vil en del programmer komme opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...