Gå til innhold

Skjøtekabel til monitor.


habentsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv 2 stk. skjøtekabel, en i biltema kvalitet og en i proff kvalitet.

Forskjellene er små når det gjelder bildekvaliteten. Begge kabelene gjør bildet litt mer difust (knapt synlig men dog) men det som kansje er mest merkbart er interferens på billigkabeler.

Billige kabeler har som oftest en dårligere skjerming og generelt dårligere kvalitet og biltemakabelen er ikke noe unntak og jeg ser tydeligt at annen el.nikk slår inn på selve bildet.

Når mobilen min ligger i nærheten av biltemakabelen så skaper det såpass interferens at bildet hopper bokstavelig talt opp og ned, med proffkabelen så er dette problemet nesten borte.

Har man ikke mye annen el.nikk i nærheten av PC så ville jeg ha kjøpt en "biltemakabel".

 

Ikke prøv med hjemmelaget kabelskjøt for det er ikke holdbart!

Lenke til kommentar
Ikke prøv med hjemmelaget kabelskjøt for det er ikke holdbart!

Hehe, høres ut som om du har prøvd! Gikk ikke så bra kanskje? :p

Nope, har ikke testet det siden jeg vet hvor kompleks denne kabelen er.

Når man splitter en monitorkabel så ser man lett at den består av flere små sett med coaxkabel som er skjermet og når man skjøter disse med enkelledere/uskjermet kabel så blir det nok en god del interferens på signalet som går gjennom kabelen.

Skal man skjøte en slik kabel så må man få tak i coax som er beregnet på samme frekvensområde og har samme impedans, i tillegg så må hver eneste skjøt skjermes...

Lenke til kommentar

Dette er billig og enkelt. Kjøp en VGA kobling på Clas Ohlson eller lignende (ca 30-40 kr, husker ikke helt) og så kan du koble sammen to VGA ledninger til en lang.

 

Dette har jeg prøvd hjemme og på jobb. Når det gjelder kvaliteten, så har jeg ikke merket noen nedgang i bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...