Gå til innhold

Blåtann mus mot bærbar


Rawen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da du sier blåtann til Dell Inspiron 8600, mener du da "Bluetooth Wireless Network Card (+149 kr)" på denne siden?

 

Er du sikker på at det er innebygd? Og at det ikke er et PCMCIA kort du stikker til maskina?

 

Angående bluetooth mus, kan du også koble en mobil telefon og en mus på samme bluetooth dongle? Eller må jeg koble fra musen for å kunne koble til mobiltelefonen? Litt nysjerrig angående dette,

 

har nettopp bestillt meg denne.

og lurer på om jeg får brukt den på min laptop samtidig som jeg er koblet opp på GPRS på bluetoothen på mobilen.

Lenke til kommentar

Dell sin bluetooth "pakke" på sine nyere modeller er et innebygd kort. Jeg har selv dette på min Dell Latitude D400. Denne fungerer fint på de få tingene jeg har prøvd det mot (diverse mobiler). Er også på utkikk etter en bluetooth mus da dette hadde vært meget praktisk. Skal se etter om jeg klarer å få tak i et par bluetooth mus til test :)

 

Man skal også kunne koble til flere bluetooth enheter samtidig uten problemer. Men husk at det begrenset hastighet.

Lenke til kommentar
Da du sier blåtann til Dell Inspiron 8600, mener du da "Bluetooth Wireless Network Card (+149 kr)" på denne siden?

 

Er du sikker på at det er innebygd? Og at det ikke er et PCMCIA kort du stikker til maskina?

 

Angående bluetooth mus, kan du også koble en mobil telefon og en mus på samme bluetooth dongle? Eller må jeg koble fra musen for å kunne koble til mobiltelefonen? Litt nysjerrig angående dette,

 

har nettopp bestillt meg denne.

og lurer på om jeg får brukt den på min laptop samtidig som jeg er koblet opp på GPRS på bluetoothen på mobilen.

hva koster den musa da?

Lenke til kommentar

finner den her til 1097.- +mva :omg:

 

Synes det er litt i overkant....

 

Da er kansje denne bedre, finnes hos komplett.no til 767,- +mva , da får du med usb-hub i dokkingstasjonen som også har ladder. Smør på flesk kansje, men når smøret følger med "gratis"...

Du kan jo sette dokkinga på den stasjonære

 

Det hadde vært interesangt med en sammenligning på batteritid osv...

Lenke til kommentar

Det går nok fint, men hvis du er mye på farten vil jeg anbefale ett godt sett med batterier og en hurtiglader... Jeg bruker to forskjellige BT baserte rotter her, og de sluker strøm! (Med oppladbare batterier bytter jeg to ganger i uka!!)

 

Rent bortsett fra det er det en fryd.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Kluet er at jeg ikke ønsker en ekstra ekstern mottaker som koster ekstra og bare er i veien!

Med bluetooth kan du koble på flere enheter samtidig, men de vil da dele båndbredden mellom seg.

På dell I8600 skal bluetooth være innebygd, ikke noe pcmcia kort.

Sett de musene som er nevnt over her. Kommer de uten BT mottaker? Funker softwaren som følger med med musa på den innebygde BT huben i pc'en?

Hørt rykter om at BT mus skal funke men at du mister funksjonalitet fordi softwaren ikke funker med annet enn leverandørs egen BT mottaker...

Lenke til kommentar

Hey

lykkelig eier av i8600 her.

Jeg bruker et program kallt pccontrol til å styre f.eks. winamp osv med mobilen(t610), dette fungerer som bare det. Kjempe genialt. Bluetooth kortet er innebygd på undersiden av maskinen, på samme måte som wlan kortet.

 

Båndbredden er jo ganske grei egentlig, tar et par sec å hente ned 50kb store bilder osv.

 

mvh.

hansi

Lenke til kommentar
Vær så snill, ikke bruk "blåtann", det høres mildt sagt tragisk ut :p

Offtopic: Jeg mener det er et flott ord. Fra Logitechs hjemmesider: "Bluetooth er oppkalt etter Harald Blåtann, som var konge i Danmark på 900-tallet. Harald Blåtann forente Danmark og Norge, akkurat som den trådløse Bluetooth-teknologien i dag forener ulike enheter."

 

I tillegg så ligner ordet blåtann på bluetooth, slik at det ikke er stor sjanse for at folk ikke skjønner hva du mener.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

logitech mx900, den funke mot dell 8600 uten den huben ja?

har et sett av m$ wireless optical desktop her. Funker bra når en sitter ved pulten etc, å bruke tastaturet å skrive med.

 

men det er det å ha med seg den mottakeren hele tiden når en tar med maskina ut, henger ledninger etc bak bare for å bruke musa.

 

ser at mx900 kan fås for 800kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...