JoeDohn Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 En BBV BØR ikke utføres med mindre en har en udødelighets-flaske på lur, eller at man har teammates som kan heale (fortrinnsvis en annen SH eller en Paladin, ettersom disse har den mest effektive instant-healingen). Mener å ha hørt at en BBV blir avbrutt når SHen blir heala nå, uten at jeg vet noe sikkert, det var i alle fall ikke sånn før.
Xeenon_ Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Det er derfor du bruker noen Grunts som meat shield
TomWhittaker Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Det er derfor du bruker noen Grunts som meat shield Alle focuser på hero når du bruker big bad voodoo...
R.S.S Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Spiller du human mot NE så er det viktig å bruke aerial shacle mot fairie dragonsa til NE for at ikke casterne dine skal bli ubrukelig. Hvis du av en eller annen grunn ikke klarer dette er det viktig å slå av autocast på alle casterne.
Xeenon_ Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Det er derfor du bruker noen Grunts som meat shield Alle focuser på hero når du bruker big bad voodoo... Det jeg mente var at du bruker noen som blokkerer veien til SH'en, som står på hold position sånn at enemies ikke kommer forbi! Helst et par Demo's, pga lang range og god damage - pluss at de er store
Arve Systad Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 IMO er big bad voodoo littegrann overpowered, den varer ti sek. for lenge.. Warden er også grundig overpowered, spiller du mot en warden der din motstander har en viss ferdighet kan en warden aleine ta ut en heil hær uten å dø. Det er 100% umulig å drepe en skilled spiller med warden. Warden kunne hatt 300hp på lvl1 og ende opp på rundt 600hp på lvl 10 elns..
NoLimit_^ Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 Warden er også grundig overpowered, spiller du mot en warden der din motstander har en viss ferdighet kan en warden aleine ta ut en heil hær uten å dø. Det er 100% umulig å drepe en skilled spiller med warden. Warden kunne hatt 300hp på lvl1 og ende opp på rundt 600hp på lvl 10 elns.. Sleep + Nova + Coil = GG warden No Re Thx
JoeDohn Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 Spiller du human mot NE så er det viktig å bruke aerial shacle mot fairie dragonsa til NE for at ikke casterne dine skal bli ubrukelig. Hvis du av en eller annen grunn ikke klarer dette er det viktig å slå av autocast på alle casterne. shackle = spell FD = spellimmune Men du skal ha for forsøket. Autocast-chobos mot FDs er noe av det verste jeg vet (eventuelt noe av det beste hvis en spiller MOT de). Det en countrer manaflare med er å trekke hæren noen meter tilbake, slik at FDene er utenfor rekkevidde.
Arve Systad Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 (endret) Warden er også grundig overpowered, spiller du mot en warden der din motstander har en viss ferdighet kan en warden aleine ta ut en heil hær uten å dø. Det er 100% umulig å drepe en skilled spiller med warden. Warden kunne hatt 300hp på lvl1 og ende opp på rundt 600hp på lvl 10 elns.. Sleep + Nova + Coil = GG warden No Re Thx ...og uansett rase har du alltid med deg en DK, en Lich og en DL ? Dessuten kunne wardenen blinka inn, tatt livet av lichen din og blinka ut igjen uten at du merka det.. Endret 6. mars 2004 av arve87
NoLimit_^ Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 (endret) Warden er også grundig overpowered, spiller du mot en warden der din motstander har en viss ferdighet kan en warden aleine ta ut en heil hær uten å dø. Det er 100% umulig å drepe en skilled spiller med warden. Warden kunne hatt 300hp på lvl1 og ende opp på rundt 600hp på lvl 10 elns.. Sleep + Nova + Coil = GG warden No Re Thx ...og uansett rase har du alltid med deg en DK, en Lich og en DL ? Dessuten kunne wardenen blinka inn, tatt livet av lichen din og blinka ut igjen uten at du merka det.. Tja, med human kan man bruke Bolt. Med orc stomp. Med night elf entangle. Mulighetene er endeløse. Alt i alt er ikke warden et stort problem. Det en countrer manaflare med er å trekke hæren noen meter tilbake, slik at FDene er utenfor rekkevidde. Litt vanskelig når de beste plasserer faeire folka rett over spellcasterne dine, og rekkevidden er allerede enormt syk. Om man skal prøve å trekke casterne tilbake da, eller få de ut av rekkevidde, må man enten ta de så langt tilbake at de er helt ut av kampen, eller gå til baklinjene til fienden din, der de lett blir spist til frokost... Endret 6. mars 2004 av NoLimit_^
Dux ducis Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 (endret) Det jeg mente var at du bruker noen som blokkerer veien til SH'en, som står på hold position sånn at enemies ikke kommer forbi! Helst et par Demo's, pga lang range og god damage - pluss at de er store Og så er det jo air, de kan ikke blokkes av demos.. F.eks 7-8 Wyverns utrydder en SH på lvl 6 in no time Edit: sletta noe tull jeg skrev... Endret 8. mars 2004 av Zythius
Xeenon_ Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 (endret) Det jeg mente var at du bruker noen som blokkerer veien til SH'en, som står på hold position sånn at enemies ikke kommer forbi! Helst et par Demo's, pga lang range og god damage - pluss at de er store Javel? Demolishere har vel 425 HP, ikke særlig mye(For ikke å snakke om at i såpass late game har din motsatnder sikkert noe med magic attack.. Magic attack > Heavy armor) Og så er det jo air, de kan ikke blokkes av demos.. F.eks 7-8 Wyverns utrydder en SH på lvl 6 in no time Når man har på Big Bad Voodoo, blir vel alle units invulnerable Edit: Men det med air har du rett i... kanskje troll berserkers er bedre isåfall Endret 7. mars 2004 av orcblood
Dux ducis Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Når man har på Big Bad Voodoo, blir vel alle units invulnerable My bad Tenkte ikke helt klart der..
JoeDohn Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Dual SH med big bad voodoo er morro! Mm, men så er det store spørsmålet; hvorfor?
Arve Systad Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Dual SH med big bad voodoo er morro! Mm, men så er det store spørsmålet; hvorfor? Fordi, min venn - da blir også SHene udødelige, og _ingenting_ kan skade deg!
vaskiZ Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Rett meg hvis jeg tar feil, men to SH som gjør BBV gjør ikke hverandre udødelige. Det hadde isåfall vært den mest BS taktikken ever.
Josten Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Burde vel gjøre det. Men er kanskje litt sløs å bruke en hel BBV bare for å ha én sh udødelig. Det beste må vel være i feks 3vs3 å ha 3 big bad voodo etter hverandre, og udødelig potion på hver sh. Hæren vil jo være udødelig nesten hele kampen.
JoeDohn Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Dual SH med big bad voodoo er morro! Mm, men så er det store spørsmålet; hvorfor? Fordi, min venn - da blir også SHene udødelige, og _ingenting_ kan skade deg! Var det svaret jeg venta på. Er som vaskiZ sier, det gjør de ikke. Det som ER moro med flere BBVer er å følge hverandre opp - gir også mye bedre effekt.
AshtraY Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 (endret) som orc går eg dette om eg ser desse unitene: -UD- Går UD .. Fiends - Går eg Grunts / wind riders Destroyers - Wind riders Gargoyles - Batriders ( eventuellt Headhunters om fiends webber bats) Wyrms - Wind riders TC only vs UD fungerer ypperlig (stomp - aura) og du får han raskt high lvl og han tåler "UD hero Nuke" - NE - heh, går NE'en mykje unarmor units på bakken går eg grunts/demolishers Går NE'en beastmaster adder eg på Shamans med purge (på summons) archers - > grunts Hunts - > Demolishers(må ha grunts eller taurens framfor demos) Hipporiders -> ein mix mellom batriders og Headhunters Chimms - > som regel batriders og Wind riders... Men denne uniten er svært vanskelig å knekke om NE'en går ein god kombinasjon av uniter som kan knekke air unitane mine før eg klarer å ta chimmsa. Bears -> Taurens Human utdyper meg ikkje så veldig her iogmed at dei fleste går dette: Ein klassisk strategi av human er ArchMage(med Water elemental, aura), Riflemen, MK(stormbolt, clap), Sorceress(med slow) og kanskje et par priests. Da svarer eg med å gå Farseer(harrasse basen litt, drepe nokre arbeidarar, krever litt micro) grunts, Tauren chieftain(med shockwave og aura), Shamans(PURGE på Water elemental!) og nokre Headhunters og seinare Taurens. Viktig å ha speedscroll og ein healing potion på Tauren chiftain sidan han er orcens viktigaste "meatshield". Om Human går air units, vanlig er da : Gryphons og Dragon hawks med arial shackles til å fange air units som mine batriders og wind riders. Eg har som regel svart med å starte litt på Headhunters (sjå oppom), og eg har chain lightening som hjelper og. Men Du trenger meir om han har fått opp ein del air units. Dette bør du gå: Wind riders og Raiders med ensnare. Med en gang Human spelaren tar Arial shackles(som gjer air units ubrukelige) tar du ensnare på Dragon hawksa slik arial shackle'en går vekk. Deretter må du vere rask med å fokusere på gryphonsa, ein etter ein. Orc har som regel problemer mot heavy air units i kombinasjon med andre units, men det er viktig å scoute og slå til før dei får opp ein slik hær. Orc vs Orc - Her må du bare vere oppmerksom og sjekek stadig kva han går. Dette er ein vanskelig match up. Går han air units går du batriders eventuellt Headhunters med berserker upgraden. Går han taurens er kodo beast med devour veldig effektivt. Husk å beveg kodo beast bak etter dei har slukt units. Går han mange kodos går du demolishers som gir siege skade mot unarmor. -------------------- Viktig! Går motstanderen mykje units som har unarmor(casters, hunts feks) går du Demolishers sida dei gir siege damage som gir 150% skade mot unarmor. Håper dette klarer opp litt Endret 23. mars 2004 av AshtraY
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå