Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MSN og mange brukere !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har NGT og Netopia men ikke samme problem. Filoverføring og webkamera går fint, men lyd fungerer slettes ikke med MSN.

Forresten: Hvorfor må vi være "IT-ingeniører" for å kunne bruke normale programmer på en normal måte? Er ikke dette noe som bør fungere automatisk? Det er jo tross alt NGT/netopia som er problemet her, ikke vi, maskinen eller programvaren vår.

Skrevet

Jeg vet hvordan skal jeg fixe NAT for 1 bruker men funker det for andre også?

Har sett at hvis jeg legger til extra NAT til andre brukere som er på andre PC'r

funker IKKE msn i det hele tatt.

Skrevet
Jeg har NGT og Netopia men ikke samme problem. Filoverføring og webkamera går fint, men lyd fungerer slettes ikke med MSN.

Forresten: Hvorfor må vi være "IT-ingeniører" for å kunne bruke normale programmer på en normal måte? Er ikke dette noe som bør fungere automatisk? Det er jo tross alt NGT/netopia som er problemet her, ikke vi, maskinen eller programvaren vår.

Er ikke helt enig her. MSN er beryktet blandt sikkerhets og nettverksarbeidere for å være både vanskelig og "skummel". Det burde være like rettferdig å spørre seg hvorfor et så populært program ikke takler industristandarder for nettverksutstyr....

Problemet kan ofte løses ved å benytte en routerfunksjon (som nyere routere ofte har) som kalles uPnP, som tillater at programmer dynamisk åpner/forwarder porter i brannmur/router etter behov. Men da må man jo spørre seg om man skal tillate et program å gjøre dette uten å spørre. Kan MSN benytte uPnP kan en trojaner gjøre det samme.........

Skrevet

Tanguero:

Ok, det er kanskje rett som du sier at det er MSN Messenger som er problemet og ikke ruteren eller NGT.

EGentlig brude protokollen til MSN/Windows messenger vært kompatibel med andre messengere så man kunne fått litt reell konkurranse mellom dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...