brusher11 Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 (endret) Jeg satt og så film på pc-en da alt plutselig bare låste seg. Alt stoppet opp og skjermbildet ble helt hvitt. Jeg ventet, men ingenting skjedde. Prøvde å restarte, men da skjedde heller ingenting. Får bare opp "no signal" på skjermen. Det lille lyset som skal bli grønt, forblir bare gult. Heller ikke selve maskinen reagerer. Det sedvanlinge pipet i oppstarten mangler, selv om alt av vifter og harddisker går (høres det ut som hvertfall). Ergo kommer jeg ikke inn i BIOS for å ordne (evt. altså ). Her er hva jeg har prøvd, uten at noe har hjulpet: 1. Lett på hardware.no, men ikke funnet noe hjelp i noen av de gamle trådene. 2. Restartet flere ganger etter hverandre. 3. Tatt ut og satt inn skjermkortet flere ganger. 4. Sett til at RAM-en sitter ordentlig i. 5. Sjekket skjermkabler og kabler nedi maskinen for diverse malfunctions. 6. Prøvd å koble skjermen til den integrerte skjerminngangen på HK. 7. Resette CMOS. Fant ingen dipser å flytte, men tok ut batteriet. (Sto ingenting i manualen om hvordan resette CMOS på HK.) HOVEDKORT: Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR, nForce220D, ATA/100, M-ATX, lyd, LAN,VGA SKJERMKORT: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 64MB DDR, AGP, (V8420/TD) DVI, Tv-Out, Retail CPU: AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus, Socket A (Palomino) prosessor ELLERS: GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA, CAKII38, Opp til XP 2600+ DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5, Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) Så godtfolk, kan dere hjelpe meg? Er det muligens cpu, hk eller skjermkort eller noen annet som plutselig bare har dødd fra meg? Mange takk for alle svar. Endret 17. februar 2004 av brusher11
toreae Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Min erfaring er at er skjermen koblet til et skjermkort så går no signal bort. Uansett om skjermkortet er koblet til en pc eller ikke. Så der ville jeg begynt.
Jakartabebopp Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 snodig problem, det der. prøvd å ta skjermkortet ut og inn?
Jarmo Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Opplevde akkurat det samme med en maskin på forrige uke og CPUèn hadde tatt kvelden (under filmspilling) CPUèn var også Palomino
andesam Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Har også hatt det problemet. Første gangen så hlalp det å ta ut og inn skjermkortet, men da det skjedde for noen dager siden så hjalp ikke det. Resatte boisen en haug av ganger, og av og til kom det bilde på skjemen, men så måtte jeg restarte dataen, og da var det ikke bilde igjen. Sitter på dataen nå, men i går var det ikke bilde på skjermen... merkelig greier det derre
brusher11 Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Skrevet 17. februar 2004 Ja, har prøvd flere ganger å ta ut å sette inn skjermkortet, uten resultat. Mener dere altså at det er cpu-en som har dratt til de evige jaktmarker? Ny cpu er svaret? Takker!
Xder Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Under oppstart prøv å holde inne delete knappen
bennern Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 kjipt det der.. det hendte nettopp med meg.... cpu'en som hadde tatt kvelden... det er vel det som er problemet... ta å skru av pcen å skjekk cpuen !?!+
Deidei Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Skjedde med meg óg, det var desverre hovedkortet som hadde røket, sendte det inn til Komplett, og vips så fikk jeg et nytt
brusher11 Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Skrevet 20. februar 2004 Beklager at jeg fortsatt maser på dere med denne tråden... Men, hva kan være grunnen til at cpu-en (forutsatt at det er den) fikk feil på seg? Kan jeg trygt investere i ny cpu og være rimelig sikker på at det er den det er feil på? (Dette involverer en del penger for meg, som jeg jo egentlig ikke har råd til, men jeg kan ikke leve uten min elskede ) Tusen takk for alle svar!!
Jarmo Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Tror ikke du kommer lengre uten å teste CPUèn...... Jeg måtte bytte CPUèn og alt var bra igjen (kundemaskin)
ess Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 da jeg selv fikk "no signal" på skjermen, viste det seg å være skjermkortet som var problemet. skiftet, og alt funkerte flott.
Bluee Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Oppstart trenger 4 ting: minne, cpu, hk og grafikkort. Selvfølgelig psu også da.. Dra ut alt annet.. Om maskinen tar kveld er det ikke enkelt å finne ut hvilke av disse som er gått.. enkelte hk har dioder som signaliserer, og også pipelyder. Ellers for den vanlig dødelige uten masse fancy utstyr er det prøve og feile metoden som gjelder ved feilsøking. Håper dette er til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå