Gå til innhold

Skyldes all feil skriving på Hardware dårlig Tast?


loggon

Anbefalte innlegg

Skrivefeil i forum er en uting, men tilgivelig, siden det ikke er norsktime på skolen vi snakker om her. Det som bekymrer meg mer, er at nettaviser, som har redaktører, spellcheck og dyktige journalister, har skrivefeil. Jeg forstår bare ikke at det er mulig. :no:

Det er ikke snakk om at man skal skrive riktig for at man skal bli tatt seriøst. Jeg mener bare at når man skriver, hvorfor ikke skrive riktig først som sist? Det koster så lite ekstra, og så har man så mye igjen for det, samtidig som det ikke er noen tvil om hva som står i innlegget. Helt riktig, dette er et forum, men en god plass å trene på. Plutselig skal man skrive noe langt viktigere (som f.eks. jobbsøknad), og da må man ha rettskrivingen i orden for å bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å korrekturlese sitt innlegg en gang koster så lite, så hvorfor ikke gjøre det? Det er fælt at det er så mange som skriver feil. Og tastaturet er ingen unnskyldning.

 

Det koster mindre for mottaker å ikke bry seg.

Besides, hva ved dere om at skribenten har korrekturlest eller ikke?

 

Kanskje det var det beste han fikk til. ;)

Lenke til kommentar
Det koster mindre for mottaker å ikke bry seg.

Besides, hva ved dere om at skribenten har korrekturlest eller ikke?

 

Kanskje det var det beste han fikk til. ;)

Nå er det ikke sånn at jeg konsekvent leter etter skrivefeil bare for å påpeke. Men ser jeg grove feil, påpeker jeg dette. Og det gjør jeg ikke for kritikkens skyld, men for å hjelpe den personen som har den feilen. Og jeg er ganske så sikker på at det er en del her som bare skriver et eller annet, og så poster uten å lese igjennom først. Synes det vitner om slapphet. Dessuten, det handler jo om å gjøre seg forstått. Er man dyslektiker, bør man være mer bevisst på korrekturlesing enn de fleste. Men at en dyslektiker kan ha flere feil enn folk som ikke har dysleksi, er jo forståelig. Men SMS/fjortisspråk har jeg ingen respekt for. Jeg har faktisk problemer med å forstå personen hvis han/hun skriver på den måten. Og hvis en person har grove skrivefeil bruker grov kjeft på en som bare prøver å hjelpe, vitner det også om respektløshet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...