Gå til innhold

Ny HDD og win XP


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en Seagate 80GB disk og kjøre denne som system-disk, dvs, skal ihvertfall ha operativ-system på denne i tilleg til alle installasjons-filer.

Nå har jeg en 120GB HDD jeg kjører alt på.

Spørsmål:

 

1. windows være installert på begge diskene?

2.Kan windows "avinstalleres" fra den gamle disken, etter at jeg har installert på den nye?

 

Hadde vært ganske greit ha det slik siden jeg da kan formatere systemdisken som jeg ønsker uten å ta backup :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke helt sikker på om jeg skjønte det spørsmålet. Men jeg har gjort dette "tusen" ganger og det funker. Pass på før du formaterer den gamle disken, at maskinen booter riktig fra den nye disken. Du kan kjøre XP fra begge diskene hvis det var det du spurte om!

Ville bare ha avklart om 120GB disken kunne kjøre helt uten windows installert :dontgetit:

Lenke til kommentar
ikke helt sikker på om jeg skjønte det spørsmålet. Men jeg har gjort dette "tusen" ganger og det funker. Pass på før du formaterer den gamle disken, at maskinen booter riktig fra den nye disken. Du kan kjøre XP fra begge diskene hvis det var det du spurte om!

Ville bare ha avklart om 120GB disken kunne kjøre helt uten windows installert :dontgetit:

Jepp :thumbup:

Lenke til kommentar
Et spørsmål til:

Hvis jeg først installerer XP på 80GB'en og så fjerner/formaterer 120GB'en- vil pcen kjøre XP fra 80GB'en?

Hvilken disk kjører XP hvis begge har det installert?

Har du XP på begge diskene vill vell XP kjøres fra den disken som står først i boot rekkefølgen.

ah, burde tenkt meg til det :blush::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...