Gå til innhold

HD " Cloning" ?

sun360

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp køpt en ny HD og jeg vil stappe den gamle i en annen pc, men jeg er ikke så lyst å instalere absolutt alt på nytt igjen + en haug med programer jeg ikke har på cd + en del musikk osv.

Er det noen måte å kopiere innholdet fra den ene HD til den andre på direkten eller? :roll:

Gammel HD : 60 gig WD

Ny HD 160 gig Samsung

( jeg har en cd brenner!) :D

bruker abit kr7a - 133raid

PS.

Som du ser så har jeg raid mulighet og har prøvd "mirroring" ( eller noe sånt) og utrolig nok greid jeg å kopiere all info en fra den ene til den andre , MEN plutselig fikk jeg kun 60 gig på den andre også ( ca 100 gig falt bort) :no:

Som du ser så er jeg en über noob når det gjelder slike ting, så jeg kunne trenge litt hjelp! :blush:

Mange takk på forhånd!! :green:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke bare det at du har fått èn partisjon på 60 gig, resterende 100gig er uformatert/upartisjonert?

Endret av Opus
Skrevet

Det når du prøvde å sette de to harddiskene i mirroring er at du øker sikkerheten, en fil på 5 mb deler seg på hver harddisk slik at 2,5 går på hver. Da må begge være på lik størrelse så da trekker den minste ned. Prøv å la et image av harddisken din med f.eks Ghost, extract det på den nye pcen, så bruker du PM8 til å partisjonere den resterende harddiskplassen.

Skrevet

Der tar du litt feil. Ved mirroring (raid1) skapes det 2stk 100% like filer på hver sin disk. Ryker den ene, har du fortsatt den andre igjen.

Det du snakker om, heter striping (raid0). Der deles filen opp, men dersom den ene disken ryker, mister du alt sammen.

Det beste for trådstarter, er et program sånn som feks Norton Ghost. Der kan du klone den ene disken over til den andre.

Skrevet

Oh supert, en kompis av meg har faktisk norton ghost . Har sjekka netsida deres og det er akkurat det jeg var ute etter!!!

Tusen takk til alle sammen , og spesielt til covah for tipset. ( ville sannsynelig viss aldri kommet på det selv!! :blush: )

Mange takk igjen!! :green:

Skrevet

CasperXP er enda enklere. 30 dagers prøveversjon finner du her. Prøveversjonen støtter ikke størrelses endring, men om du ikke har behov for å ha kun en partisjon gjør jo ikke det noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...