Jump to content
Sign in to follow this  
Datafyr

Problemer ved lagring av bilder I.E. 6.0

Recommended Posts

Hjelp.... Når jeg skal lagre ett bilde fra web som f.eks. er jpg-format, får jeg bare lagret det som bmp samme pokker hva jeg gjør. :scared: . Skikkelig ukurant, og jeg klarer ikke å finne årsaken (det ble sånn helt plutselig for en ukes tid siden uten at jeg egentlig har forandret noe i oppsett el.l.).

Noen som har noen gode råd ?

Hei!

Jeg har samme problem!

Det rare er at det plutselig dukket opp!

Har prøvd det meste for å rette på det ,men uten å lykkes.

Der må jo finnes et enkelt grep for å ordne dette, men inntil jeg får rede på det så bare kopierer jeg bildet over i et bildebehandlingsprogram og lagrer det i riktig filformat der.

Håper der et glupt menneske som kan fortelle hvordan poblemet løses i MSIE.

Hilsen

Buffalo

Dette fixer du veldig enkelt. Det er bare å tømme Temporary Internet files.

Gå til Tools menyen i IE. Velg Internet Options. Midt på siden har du et valg som heter "Delete files". Trykk på den. Tikk også av for "Delete all offline content" og trykk på OK.

Takk for hjelpen, det funket faktisk 1. gang jeg lagret ett bilde etter "tømmingen". MEN; så skulle jeg lagre ett til og da avsluttes hele browseren hver gang jeg prøver å lagre ett bilde (noen gang med feilmelding, og noen ganger bare lukkes den). Sprøtt dette her !!