Caliber Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 (endret) Hei. Har tenkt å anskaffe meg noen sånne til mitt radeon 9700 np. Har allerede en vga silencer på kortet, men denne kjøler jo ikke rammen, som blir veldig varm (klokket til gpu 373.5/299.25). Er disse anbefalt, noen som bruker de? Så til det store spørsmålet; hvordan monterer jeg disse, termisk lim? Følger det med eller må jeg kjøpe en tube fra microplex i samme slengen? hvor mange ram-brikker er det på et 9700 non-pro egentlig? Takk på forhånd, Mvh, Haakon Endret 15. februar 2004 av Caliber
Veritas_ Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Om du kommer noe særlig lengre, hvis noe med de, er tvilsomt. Men levetiden blir iallefall forhøyet. Vet ikke om de passer. Men i tilfell vil du trenge 8 stk. 4 på hver side av kortet. Bruk termisk lim for å feste de ja. Virket ikke som du fikk dette med, så kjøp enten; Arctic Silver Termisk Lim eller; Arctic Alumina Termisk Lim
Caliber Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 Om du kommer noe særlig lengre, hvis noe med de, er tvilsomt. Men levetiden blir iallefall forhøyet. Vet ikke om de passer. Men i tilfell vil du trenge 8 stk. 4 på hver side av kortet. Bruk termisk lim for å feste de ja. Virket ikke som du fikk dette med, så kjøp enten; Arctic Silver Termisk Lim eller; Arctic Alumina Termisk Lim Takker for svar, får se hva som skjer når jeg har fått bestillt og montert da. Mvh, Haakon
Merlin Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Fy sødern det er svindyrt å kjøpe 1. Frakten er 130 kroner mens kjøleren koster 15 kroner! Da burde man egentlig handle en større ting der også så man tjener på det og ikke taper frakt.
Caliber Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 Fy sødern det er svindyrt å kjøpe 1. Frakten er 130 kroner mens kjøleren koster 15 kroner! Da burde man egentlig handle en større ting der også så man tjener på det og ikke taper frakt. nettopp, dette blir en del av en større bestilling ja.... Mvh, Haakon
likferd Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Det er dobbelsidig termisk tape under de kjølerne der, men tror ikke man skal stole for mye på de.. virker ikke så holdbart, spesielt ikke på de som henger under kortet.. Kjølerne er også dobbelt så store som ram-brikkene på skjermkortet. Jeg brukte baufila og kappa dem i 2, da passer de perfekt
lperik Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Om du har vga silencer vil vel ene siden av kortet være helt dekket av disse. Så da vil du vel bare trenge 4 ramkjølere.
Caliber Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Skrevet 16. februar 2004 Om du har vga silencer vil vel ene siden av kortet være helt dekket av disse. Så da vil du vel bare trenge 4 ramkjølere. Ville da tro at jeg fikk "most" inn ramkjølere til minst noen av de 4 minnebrikkene på oversiden, eller...? Mvh, Haakon
lperik Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Ville da tro at jeg fikk "most" inn ramkjølere til minst noen av de 4 minnebrikkene på oversiden, eller...? Mvh, Haakon Godt mulig, vet ikke helt hvordan vga silencer ser ut på 9700 kort. *trøtt!!*
Or|0N Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 tenkte jeg skulle bruke disse til å kjøle mosfet's, pll og sørside på mitt nf7-s 2.0. ser jo lovende ut dersverre er de for lange og brede for mosfet's og pll, så jeg må sage på dem. kjøpt baufil til formålet. sørsida derimot trenger 2-3 stykker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå