Gå til innhold

Problemer med at pc`n slår seg av hele tiden


Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd i det siste at pc`n har begynnt å skru seg av helt plutselig. Det har som oftest sammenheng med at jeg sitter å spiller warcraft3. Dette er skikkelig irriterende, og jeg vet ikke hva problemet kan være.

Jeg har prøvd å formatere, men det hjelp ikke

Jeg har prøvd å flashe biosen, men det hjalp ikke

Jeg har prøvd de nyeste driverne til chipsetet mitt, men det hjalp ikke

 

Hva kan problemet være?

 

Utstyret er:

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz

Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

 

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A

nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN,Firewire

 

2 Stk TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+

 

Kabinettet er et Lepont kabinett med 5 kabinettvifter i, som er koblet til en sunbeam reobus (står på fullt)

 

Psu`n er en standard chieftech strømforsyning som følger med dragon towers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du 300w PSU kan det være du sliter ja..

enten varmgang i GPU/CPU (sjekk hvor mye støv du har i viftene dine)

eller ny PSU blir å sette på "things to buy" lista di

Tempen på cpu ligger på ca 54 grader

Jeg har ikke noe støv i viftene eller i ribbene, det har jeg sjekket.

Angående PSU, er trekker det jeg har så mye strømm da? jeg har jo ingen av de vanlige komponentene som lydkort, nettverkskort osv (de er innebygget i hovedkortet mitt)

 

Tror det kan være et problem med softwaren, får nemlig av og til (ganske ofte) beskjed om at internett explorer har problemer og vil bli lukket. Dessuten så har jeg fått noen critical errors under spilling

Lenke til kommentar
har du 300w PSU kan det være du sliter ja..

enten varmgang i GPU/CPU (sjekk hvor mye støv du har i viftene dine)

eller ny PSU blir å sette på "things to buy" lista di

Tempen på cpu ligger på ca 54 grader

Jeg har ikke noe støv i viftene eller i ribbene, det har jeg sjekket.

Angående PSU, er trekker det jeg har så mye strømm da? jeg har jo ingen av de vanlige komponentene som lydkort, nettverkskort osv (de er innebygget i hovedkortet mitt)

 

Tror det kan være et problem med softwaren, får nemlig av og til (ganske ofte) beskjed om at internett explorer har problemer og vil bli lukket. Dessuten så har jeg fått noen critical errors under spilling

Kunne nesten minne litt om MSBLASTER :p

Lenke til kommentar
har du 300w PSU kan det være du sliter ja..

enten varmgang i GPU/CPU (sjekk hvor mye støv du har i viftene dine)

eller ny PSU blir å sette på "things to buy" lista di

Tempen på cpu ligger på ca 54 grader

Jeg har ikke noe støv i viftene eller i ribbene, det har jeg sjekket.

Angående PSU, er trekker det jeg har så mye strømm da? jeg har jo ingen av de vanlige komponentene som lydkort, nettverkskort osv (de er innebygget i hovedkortet mitt)

 

Tror det kan være et problem med softwaren, får nemlig av og til (ganske ofte) beskjed om at internett explorer har problemer og vil bli lukket. Dessuten så har jeg fått noen critical errors under spilling

Kunne nesten minne litt om MSBLASTER :p

Mente du det seriøst?

Uansett så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å utelukke det, noen tips om hvordan jeg skal klare å gjøre det? Har bare norton antivirus 2003, har ikke tilgang eller råd til 2004 versjonen, så det går ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må bare adde et problem jeg hadde, har noe crap med hovedkortet mitt!(for guds skyld ikke kjøp abit kd7-E :devil: )

Hadde satt på at maskinen min skulle slå seg av ved cpu fan Fail, også kobler bare cpuvifta seg ut, men den slår seg aldrig av.

så jeg slo av at maskinen skulle slå seg av med cpufan fail, så nå funkern som ****** ;)

:thumbs:

håper det hjalp :)

Lenke til kommentar

ville bare nevne at jeg har det samme problemet... men en litt annen pc..:scared:

 

Intel Pentium 4 2,8GHz, 1 GB ram, Abit IC7-G hovedkort, Creative Audigy 2 Platinum og et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis Skjermkort.

var noe sånt :p

 

 

har prøvd meg på mange muligheter men har heller ikke funnet ut hva det er...

så.. finner du ut det.. kunne du nevnt non ekstra tips :D

Lenke til kommentar

Gjør som subLime antyder.

Asus-kortet ditt har noe som heter Q-fan i bios; disable den.

Sjekk samtidig hvilken temp. CPU slår seg av på.

 

Ellers kan en liten vask av kjøleribber gjøre underverker.

Kjør maskinen uten sidedør, og se om det hjelper på stabiliteten.

Lenke til kommentar

du sa tempen på cpu var på 54 grader ?

det e mye det.

Normalt ligger en cpu på <50 grader med med kjøler som følger med i bulk pakker. Her må du og ta hensyn til hvor varm lufta di inni pc'en er

 

Ta i betrakning at hovedkortets føler som programmer bruker er missvisende for den nøyaktige (gjerne opp til 10 grader) noe som varierer selvfølgelig.

Har selv satt en føler på undersiden av cpu som står i press opp mot bunnen av cpu og denne viser at mitt hovedkort viser 8 grader mindre.

 

Ha og i tankene at cpu blir varmere ved spilling.

 

ern ern... ny kjøler er digg :dribble:

Ettersom cpu blir varm blir den ustabil, regner feil og gir deg feil som du ellers ikke vil oppleve deriblant frys av systemet og restarting.

Lenke til kommentar
du sa tempen på cpu var på 54 grader ?

det e mye det.

Normalt ligger en cpu på <50 grader med med kjøler som følger med i bulk pakker. Her må du og ta hensyn til hvor varm lufta di inni pc'en er

 

Ta i betrakning at hovedkortets føler som programmer bruker er missvisende for den nøyaktige (gjerne opp til 10 grader) noe som varierer selvfølgelig.

Har selv satt en føler på undersiden av cpu som står i press opp mot bunnen av cpu og denne viser at mitt hovedkort viser 8 grader mindre.

 

Ha og i tankene at cpu blir varmere ved spilling.

 

ern ern... ny kjøler er digg :dribble:

Ettersom cpu blir varm blir den ustabil, regner feil og gir deg feil som du ellers ikke vil oppleve deriblant frys av systemet og restarting.

Jeg har det samme problemet med at maskinen restarter hele tiden. dette begynte etter at cpuen gikk varm. kan det også være prosessoren som har gått i stykker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...