Gå til innhold

Intel flørter med AMD :D


vifteovn

Anbefalte innlegg

AMD gir fra seg Hammer teknologien (64 bits prossesor) til intel i bytte mot SSE2 GRATIS alså uten lisensgebyr +++.

 

Det var vist Intel som tok mot til seg og spurte AMD :smile:

 

Dette er helt uofesielt og kan vere feil.

 

(har dette vert oppe før? fordi jeg kan ikke huske å ha lest noe lignede) Corect me if I'm wrong !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne påstanden er altså uten dokumentasjon og bør håndteres deretter (som flere har påpekt).

 

Hammer blir sikkert en fin CPU, men Intel trenger ikke spørre AMD om 64 bits teknologi. Det har alt laget Itanium i samarbeid med HP som har hatt 64 bit på PA-RISC CPUene lenge. I tillegg har de kjøpt Alpha teknologien fra Compaq. Den har jo vært 64 bit i snart 10 år (og forøvrig med en helt sinsyk flytetallsytelse).

 

Kort sakt virker denne nyheten veldig usansynelig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 20:43, Vegard20 skrev:

Dem har da ikke lisens per. dagens date Per?


 

Jeg spurte Thomas Stenberg om dette under siste pressekonferanse fra AMD, men han kunne ikke svare på det (visste ikke sa han). Derimot skal Hammer komme med støtte for SSE2 og da må en kunne anta at AMD har lisens på SSE2. Noe annet ville vært ulogisk mener jeg. Dog har jeg lest flere steder at AMD's lisens kun gjelder fra 2003.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 20:42, larsal skrev:

Denne påstanden er altså uten dokumentasjon og bør håndteres deretter (som flere har påpekt).


Hammer blir sikkert en fin CPU, men Intel trenger ikke spørre AMD om 64 bits teknologi. Det har alt laget Itanium i samarbeid med HP som har hatt 64 bit på PA-RISC CPUene lenge. I tillegg har de kjøpt Alpha teknologien fra Compaq. Den har jo vært 64 bit i snart 10 år (og forøvrig med en helt sinsyk flytetallsytelse).


Kort sakt virker denne nyheten veldig usansynelig.


 

Hammer teknologien er 64bits prossesor med støtte for 32bits, er det ikke det som er så spessielt med hammer da?

Etter som jeg vet har ikke intel noen lignende teknologi

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 20:42, larsal skrev:

Denne påstanden er altså uten dokumentasjon og bør håndteres deretter (som flere har påpekt).


Hammer blir sikkert en fin CPU, men Intel trenger ikke spørre AMD om 64 bits teknologi. Det har alt laget Itanium i samarbeid med HP som har hatt 64 bit på PA-RISC CPUene lenge. I tillegg har de kjøpt Alpha teknologien fra Compaq. Den har jo vært 64 bit i snart 10 år (og forøvrig med en helt sinsyk flytetallsytelse).


Kort sakt virker denne nyheten veldig usansynelig.


 

Hammer teknologien er 64bits prossesor med støtte for 32bits, er det ikke det som er så spessielt med hammer da?

Etter som jeg vet har ikke intel noen lignende teknologi

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 20:47, The_Creator skrev:

Hvorfor blir jeg fremstilt som dum bare fordi jeg fant et skriv ? Virker som både jeg og posten er useriøse ! Er jo ikke noe jeg bare dikter opp jo !!! :sad:


Jeg sa jo til og med at den var uofesiel.



 

Tror ikke det er noen her som synes du er "dum"!! Bare at vi er kritiske til at rykte skulle stemme :smile: Men, det var jo som du sa et rykte!

Lenke til kommentar

Du tar litt feil larsal.

 

I32-64 (Hammer). Kan kjøre både 32 bit som dagens prossesorer (spådd bedre faktisk). IA-64 (Itanium) kan bare kjøre 32 bit applikasjoner med under 10% av dagen 32 bits prossesor ytelse. Så Intel har ett problem. Dem har også løsninger men dem kan ikke sammenlignes med Hammer på noen måte.

 

Alt blir ikke 64bits når Hammer lanseres!

Lenke til kommentar

Hammer er en 32Bits cpu med ekstra instruksjoner som tillater den å kjøre 64bits software. det er ikke en ren 64bits cpu, i motsetning til Intel's Itanium cpu.

 

jeg ser heller ikke vitsen med en 64bits cpu som kjører 32 bit software når hele poenget er å kjøre 64bit software.

 

er vel heller tvilsomt at man skal kjøre 32bits og 64bits software om hverandre?!

 

[ Denne Melding var redigert av: Anubis på 2002-03-17 21:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...