Gå til innhold

lydutgang = ingen lyd


Anbefalte innlegg

Jeg har ePox 8RDA+ som har lydkort intregrert i HK.

 

Først_

formaterte en gang, brukte mange timer på å instalere alltmlig greier, og fant ut at lyden var "død"

dvs. lydutgangen lager lager ingen lyd (nå prøver jeg å bruke analog utgang, normalt sett bruker jeg digital, men den er frakoblet nå)

windows (2000) viser at det har driverne det trenger, og når jeg spiller winamp, wiser soundstorm greiene at noe foregår, men det kommer altså ikke lyd ut (jeg har prøvd headsett og høytalere på alle utgangene bak)

 

Lyden i windows er satt til full uten demping osv.

sjekket bios, og resatte bios, men nada

 

så installerte jeg et annet operativsystem, men det ble bae tull (feil i kernel filer o.l. da jeg skulle instalere drivere)

 

igjen installerte jeg win2k ("fresh" om noen lurer), og har nå installert alt stasj, og det samme som sjedde første gangen skjer.

 

maskinen viser til at avspilling av lyd skjer, men i utgangen kommer ingen lyd (altså om en plugger headset/høytalere til)

- har installert drivere (windows viser ikke til noen problemer med det)

- er trøtt

- høytalerne/headsettet virker på andre maskiner

 

noen ideer om hva det kan være? noen type feilsøking jeg ikke har prøvd? (bare rams opp, jeg har prøvd mye though)

 

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i alle drivere......Kjøp et nytt lydkort.....Jeg hadde samme problemet ...

 

Man formaterer og tror alt er bra... SÅ....INGEN LYD WHAT-SO-EVER!!! ikke sant???

 

Man tager : 200 spenn og en sykkel....

Slik gjør man : Plasser ræva på sykkelen og begynn å tråkke...sikt deg inn på nærmeste PC sjappe og pung ut 200 spenn for et lydkort...!!!

:yes::D

 

Kan lønne seg å prøve med et annet lydkort først....bare i tilfelle det ikke er dete som er problemet! :thumbs:

Lenke til kommentar

jeg har akkurat samme problem..

jeg har en shuttle SN45G med nforce2 ultra hk.

 

jeg får såvidt lyd om jeg skrur helt opp på forsterkeren, noe som egentlig skulle være EKSTREMT høyt.. :wow:

 

det som virkelig er merkelig er at det fungerte tidligere.. men etter en reinstall av 2k, funker det ikke.. merkelig.

 

noen som har en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...