Gå til innhold

Slette/endre brukernavn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (King_mephisto @ 21/02/2004 : 15:32)
Kan jo også ha noe med nicktyver og sånt å gjøre, hvis du er sur på f.eks en som heter "bjarne", så kan du bytte nick til "bj4rn3" og lage mange userriøse tråder med "ahh, jeg er homo" "moderatorene er dumme" osv, for å bytte tilbake, så blir stakkars "bjarne" banna?

For det første, så er man dobbelt tilbakestående hvis man skulle utsette en annen bruker for noe sånt. For det andre, så vidt jeg vet, så er brukernavnet assosiert med en email-adresse og dermed burde det være lett å finne ut av hvem gjerningsmannen er. 'bjarne' og 'bj4rn3' er to vidt forskjellige brukernavn.

Lenke til kommentar

QUOTE (NoLimit_^ @ 21/02/2004 : 16:40)
Trist å skifte nick, da vet jo ingen hvem du er lengere, bortsett fra om de husker avataren din :)

Den tesen holder nok ikke! Man kan jo f.eks inkludere følgende i et inlegg eller i sig'en: 'Nå har jeg byttet nick fra XXX til YYY pga. ett eller annet' Verre er det ikke.

En annen ting! Det er ikke sikkert at du er like fornøyd med nick'et ditt om ett år eller to.

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

QUOTE (King_mephisto @ 21/02/2004 : 16:32)
Kan jo også ha noe med nicktyver og sånt å gjøre, hvis du er sur på f.eks en som heter "bjarne", så kan du bytte nick til "bj4rn3" og lage mange userriøse tråder med "ahh, jeg er homo" "moderatorene er dumme" osv, for å bytte tilbake, så blir stakkars "bjarne" banna?

Vel, hvis noen gjorde det så ville jo alle de "drittpostene" også få det nye nicket.

Alle brukere har vel en unik ID, og det er den som følger innlegg og tråder, så når forumet sjekker hvem som har lagt til innlegget så sjekkes brukertabellen, og der er jo det nye brukernavnet.

 

Og hvis brukere skulle ha kunnet bytte brukernavn selv, tenk for et kaos det kunne ha blitt, noe ala. IRC.

Awaynicks, etc. *grøsse*

Lenke til kommentar

Synes også at folk kan tenke over hva de tar som brukernavn. Det er tross alt lettere å stole på en person med f.eks deler av sitt eget navn som brukernavn enn jg_r_datanjub. Tenk når denne personen får peiling f.eks? Vil folk ta han\hun så seriøst da? Tror ikke det. En ting er jo kanskje å ha en liten "note" når man registrerer seg om at man må tenke over brukernavnet sitt. Om det ikke er da, men husker det i så fall ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...