Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette har blitt gjort noen ganger men tenkte skitt au poster min også.

jeg har tenkt til å sette inn en 240x128 grafisk LCD i 3 stk 5" brønner i maskin min.

 

Snap-Attacker-deler.JPG

 

Her ser dere delene til LCD displayet som trengs for å få de fete statsa ut på skjermen,

1. Selve displayet (det tippa du sikkert selv)

2. Kontakt som kobler LPT (printerkabel) til displayet slik at skjermen kan kommunisere med maskin.

3. Omformer til LCDen slik at den får deilig watt i ønsket styrke.

4. En helt vanlig printer kabel

 

Så brukte jeg masse annet handy verktøy for å trøkke dette inn men dette får spesielt interesserte

spørre meg om hva er.

Jeg begynt da med å lage en ramme som displayet kunne festes i, valget falt da på 3 frontdeksler

som man finner i 5" brønnene. Limte de sammen slik som dette.

 

Snap-Attacker-EnR_resize.jpg

 

Limte detta med araldit som trengte 16 timer å herde, måtte ha noe som tåler en trøkk.

Så skal denne ramma tilpasses displayet (hørte jeg noen si dremel?)

Her måtte det mye saging sliping og sniffing av brent plast til før jeg ble fornøyd. Fronten etter skjæringa ser

stygg ut men fortvil ikke, fronten skal dekkes.

 

Snap-Attacker-ToforanR_resize.jpg

 

Bak var det masse plastikk greier som måtte vekk.

 

Snap-Attacker-TobakR_resize.jpg

 

Nå var hullet og ramma frest ferdig, så da står feste til displayet for tur.

jeg tenkte først på å lime skruene til ramma med araldit slik som dette.

 

Snap-Attacker-trebakR_resize.jpg

 

Men dette ble ikke bra nok så jeg borret hull i ramma og innfelte skruene i fronten slik at det ble slik.

 

Snap-Attacker-FirefrontR_resize.jpg

 

Dette ble mer solid og hadde ikke noe særlig innvirkning på planene for fronten til slutt.Skruene stakk kun et par mm opp etter de ble innfelt.

I front hadde jeg å lage en ramme i aluminium som jeg skulle pusse så den fikk et røft utseende,

jeg syntes heller ikke plastikkfronten var så sykt pen å se på heller:)

Tok så en tur på clas og fant meg en 0,5mm alu plate som jeg skjærte til.

 

Snap-Attacker-FemFrontR_resize.jpg

Detta gikk veldig greit siden alu er som å smør.

 

Slik så ramma ut før jeg pussa på den med fint fint sandpapir.

Snap-Attacker-SeksFrontR_resize.jpg

 

Det var en del synlige riper og annet pirk som ikke synes.

Å slik ble det etter pussinga.

 

Snap-Attacker-SjuFrontR_resize.jpg

 

Synes utseende ble tøft.

Nå skal alu ramma limes til plastramma slik at fronten blir litt mer tøff.

Snap-Attacker-AtteR_resize.jpg

 

Snap-Attacker-NiR_resize.jpg

 

Her skulle jeg latt tida fått jobbe litt mer men ivrig som jeg var fjerna jeg presset for fort, limet skulle feste seg etter 90sec.

men det er bare bullshit. Trenger minst 10min.

 

Men det satt godt nok så nå skulle møkka inn i kassa.:)

Plassen bak displayet kom godt med, hater trange kabinett, omformern takler ikke kontakt med annet metall for da sier alt poff.

Den måttes henges opp så den ikke hang å slang, pluss at metallet rundt måtte fores med litt duct tape.

Funka ganske bra.

 

Snap-Attacker-TiR_resize.jpg

 

Etter hjerteflimmer og litt stussing med dremern for å få klipsa til å passe perfekt satt ramma seg pent på plass i kabinettet.

Grunnen til at kantene ikke er like er pga elektronikken på displayet som stikker mer ut på den ene siden. Irriterende men ikke noe man

kan få gjort med.

Snap-Attacker-ElleveR_resize.jpg

Ble litt stilig om jeg kan få si det selv.

 

Skjermen kan progges til å vise det jeg vil den skal vise, her kan dere se litt hva den er god for.

Snap-Attacker-TolvR_resize.jpg

 

 

Snap-Attacker-amd_resize.jpg

 

Snap-Attacker-forsmakgrafikk.JPG

 

Som sikkert mange av dere veit blir en mod aldri ferdig, Så det er et par småting jeg vil forandre på.

Alu ramma i fronten skal lakkeres svart, dette vil skjule side forskjellen best mulig. Så skal Alu ramma limes litt bedre fast.

 

Håper på synspunkter ved modden min, ris&ros. Noe som kan bedres på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, detta blei bra.. Nesten sånn at jeg vurderer noe ala det samme når jeg handler meg maskin neste gang.. Tipper jeg tar en tur over til bergen snart, og riper litt i fronten med en passer eller noe.. sånn at du kan bruke 1 mnd til av studie tida, på og barrikere døra di, og modde maskin ;)

Lenke til kommentar

Usaklig skit?

Jeg er kritiserer og sier hva jeg ærlig mener om noobs som skryter av lakkeringa av kabinett.

Tror nok jeg snakker for mange når jeg mener at LCD ikke kan sammenlignes med dioder og neonlys.

Men om du har noe mer å gulpe opp utenom at jeg brukte for mange bilder eller at du ikke liker displayet vil jeg gjerne høre de. Slenger dritt og tåler å høre dritt også.

Lenke til kommentar

S_A_Phoenix, Du har rett - LCD display koster 100x så mye som en diode :D

Jeg syntes casemods skal være litt personlige, det skal være noe man har laget eller jobbet med selv. Hele vitsen forsvinner liksom når noen kjøper de samme lysene som alle andre har i den samme sjappen fordi [sett inn grunn her]. 2 minutter montering og casemodden er ferdig..

Jaja, LCD-modden din var råfet da =D

Lenke til kommentar
Tenkte bare jeg skulle være litt negativ,slenge litt usaklig dritt,sånn som du pleier... :D

BTW,hva er det som er så bra med en liten LCD på kabinettet?:dontgetit:

Dioder,neon,plexi,LCD o.s.v, Like ille alt samma... :thumbdown:

Jada,jeg får sikkert en advarsel,so what!

At du skal få en warning av det er tull. Det er din mening. Grunnen til at folk gjør det er fordi de syntes det er kult, og har noe å vise fram til vennene som kanskje ikke kan like mye om data eller ikke har sett så mange "casemods". Jeg syntes personlig at et lcd display på pcen er kult selvom 100000000 mennesker har det.

Lenke til kommentar

guide på hvordan jeg kobla det opp, ser du det ikke?

Kort sagt man det er flere kontakt pinner på displayet som man kobler til en brikke med lpt kontakt på derfra går printer kabelen gjennom kasse til LPT porten på hket bak.

Så har du den omformer del 3 er det vel, denne kobler man til displayet. Ledning fra displayet festes i kontakt på omformern. Videre fra omformern går det en molex kontakt som man plugger i en ledig strømkontakt fra psuen.

Ikke noe mer hokus pokus.

Noen display må du lodde selv, ekke no vrient så lenge man har utstyret. Ligger en guide for det på overklokking.no.

 

Mer som skal forklarers? let me know.

Mange har lcd men det er maaange ulike.

Hele jobben med tørking av lim osv tok 9timer kanskje.

Endret av S_A_Phoenix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...