Gå til innhold

Anbefalte innlegg

endre' date='16/02/2004 : 18:54']
Er det forresten noen som kan forklare forskjellen mellom disse to:

 

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

 

MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754

 

Klarer ikke å se noen forskjell..

FIS2R har firewire utgang ?

Hmm, ut fra spesifikasjonen på komplett skal NEO-FSR ha

 

1 x IEEE 1394 (FireWire) - 4 pin FireWire

1 x IEEE 1394 (FireWire) - 6 pin FireWire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan faktisk heller ikke se noen store forskjeller, (kun ting som overvåking av ditt og datt, og "oppstart ved noen tastetrykk" funksjonen, mao. ting man ikke har bruk for) og vil derfor si at forskjellen er ca 300,-.........

 

ang. støy fra raptordisken, så er det noe du burde vurdere selv, men mange anbefaler bruk av raptordisker til nødvendigheter (som os. osv.)..

Lenke til kommentar
ang. støy fra raptordisken, så er det noe du burde vurdere selv, men mange anbefaler bruk av raptordisker til nødvendigheter (som os. osv.)..

Hmm, ja, jo, ser jo at det er mange på forumet som anbefaler denne. Ikke helt overbevist. Virker som litt waste of money, men?

 

Edit: Kom gjerne med motargumenter!

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

1. Ytelse: 3400+ er så å si like bra som FX-51, bare 2k billigere og trenger ikke reg-ram.

 

2. Sitter her med et dårlig inntrykk av kortet fra Abit. Det er trangt, og bråker visst. Dyrt er det og. Ville heller valgt Epox-kortet. Mye billigere, plenty med utstyr blant annet 2x lan(en er gigabit). Og dønn-stabilt er det og.

 

3. Rammen burde ha lave timings, pga den intregrerte minnekontrolleren(resulterer i bedre score :cool: )

 

4. I følge tester er faktisk diskene fra hitachi NESTEN like gode som raptoren, bare at de støyer mindre og er myye billigere.

 

;)

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar
Fra microplex.no :

Lian Li PC50 USB (med bundle) 895,-

Fortron/Source, 400W 795,-

Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 155,- (til fronten)

totalt fra microplex.no           = 1845,-

Hvordan er Lian Li PC50 rent støymessig? Utseendet er jo absolutt helt greit.

 

AMDguru1 og -NeoRag-:

 

Dere foreslår Epox hovedkort og påstår (i hvert fall AMDguru1) at det er både bedre, billigere og mer innholdsrikt enn (MSi og) Abit. Så vidt jeg kan se har EPoX EP-8HDA3+ (som er det eneste hovedkortet jeg kan finner for Soc754 fra Epox) kun to minneslot'er, ikke firewire, en Serial-ATA kontroller og dermed bare plass til 2 S-ATA disker (mot f.eks Abit's 6xS-ATA). I tillegg koster det ca 400,- mer enn f.eks MSI kortet. Ser jeg på feil kort eller...? :ermm:

 

Tror ikke jeg har råd til hverken FX-51 eller 3400+.. :(

- Men de Hitachi diskene skal jeg sjekke ut :)

 

Noen som vet om noen tester av disse?

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

Lian Li PC50 skulle vel være godt konstruert (lian-li har rykte for gode konstruksjoner og estetisk design) og av den grunn ikke "skape" ekstra støy.....

Skulle derimot støy være/bli et problem så kan det være en idé å innvestere i støydempingsmatter. To eksempler på gode støydempingsmatter er:

Standard Mist Støydempingsmatter (disse demper støyen rimelig ok, og veier nesten ikke noe)

NoiseControl Støydempingsmatter (disse har ilagte metallplater for å dempe støyen bedre, men det får gå på bekostning av vekten.)

Jeg fant desverre ikke de tunge mattene spesiallaget for LianLi PC50, men de er sikkert ok å kutte til. (evt. dremle til pga. metallplater) :thumbup:

 

Jeg ville skjekka ut hitatchi (var det nå det de het?) diskene. Eventuellt er det jo mulig å "pakke inn" 3 ¹/² bayene med støydempingsmatter. (hvis du skulle gå for raptor)

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

-L out

Lenke til kommentar
Fra microplex.no :

Lian Li PC50 USB (med bundle) 895,-

Fortron/Source, 400W 795,-

Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 155,- (til fronten)

totalt fra microplex.no           = 1845,-

Hvordan er Lian Li PC50 rent støymessig? Utseendet er jo absolutt helt greit.

 

AMDguru1 og -NeoRag-:

 

Dere foreslår Epox hovedkort og påstår (i hvert fall AMDguru1) at det er både bedre, billigere og mer innholdsrikt enn (MSi og) Abit. Så vidt jeg kan se har EPoX EP-8HDA3+ (som er det eneste hovedkortet jeg kan finner for Soc754 fra Epox) kun to minneslot'er, ikke firewire, en Serial-ATA kontroller og dermed bare plass til 2 S-ATA disker (mot f.eks Abit's 6xS-ATA). I tillegg koster det ca 400,- mer enn f.eks MSI kortet. Ser jeg på feil kort eller...? :ermm:

 

Tror ikke jeg har råd til hverken FX-51 eller 3400+.. :(

- Men de Hitachi diskene skal jeg sjekke ut :)

 

Noen som vet om noen tester av disse?

Epox kortet kan kjøre 6 stk s-ata enheter.

Lenke til kommentar
Kjøp 3200+ og bytt ut hovedkortet med noe som ikke er MSI eller Asus. Kjøp minne som støtter lave timinger, feks Corsair 3200LL.

Jeg ville muligens latt være å prioritere dyr minne med god latency så lenge den funker med prosessoren og hovedkortet. Ytelsesforskjellene mellom CL3 og CL2 på minnet er knapt merkbar i denne testen i alle fall.

 

http://www.tomshardware.com/motherboard/20040119/index.html

 

 

-lars

Lenke til kommentar

Så det jeg har satt opp først er kanskje ikke så gærnt likevell?

 

Noe dårligere ytelse vil det jo bli, men hvor merkbart vil det egentlig være.

 

Har gjort tabber med å kjøpe litt for dyre pc'er tidligere - og sitti med sjegget i postkassa et halvt år senere... Dere kjenner til den? ;)

 

 

Edit: skriveleif :)

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
Tenk deg godt om hvis du skal bruke 20000,- på pc.

Det er mye penger.

Amd 64 kjøpene, ville jeg ha venta litt med.

En ulåst Xp2500+ er fortsatt en "gangster"

Om et års tid, angrer du litt på kjøpet alikevel.

Men sånn er det jo bare :dontgetit:

Jeg prøver å tenke, -men det er ikke så lett :no:

 

10000,- går jo til skjerm da - og disse håper jeg vil vare litt mer enn 2 år..

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som kan forklare forskjellen mellom disse to:

 

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

 

MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754

 

Klarer ikke å se noen forskjell..

Forskjellene mellom dem er at FSR mangler:

- Firewire

- Promise 20378 SATA/ATA RAID-kontroller

- Left, Right & Center-lydutganger

 

Ellers er de like, så med mindre du trenger dette så er FSR et godt kjøp :)

 

Se her for detaljer:

http://www.msicomputer.com/product/chipset...t=via_k8t800_64

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Prøv og vent med Amd 64, selv om fristelsen er stor.

Må vel vurdere dette også.

 

Hva mener dere vil være en god "vente pc" for meg?

 

Altså en pc som skal vare godt frem til de nye features'ene som PCI Express, Socket 939, evt DDR2 FB-DIMM er på banen (og ikke alt for dyrt).

 

Bruksområdet er det samme som nevnt tidligere - men med noe lavere krav til ytelse.

 

Ser for meg en klokka XP2500 el.l.

 

Hadde vært fint om jeg bare trengte oppgradere cpu, hovedkort og ram senere, men det er jo vanskelig å si, og da er det vel sikkert kommet masse annet nytt som jeg likevell bare MÅ ha ;) ( :( )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...