Gå til innhold

Boxed kjøler til XP2500+?


dnivie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte boxed Barton 2500+. Temperaturen er grei, men den støyer litt. Den orginale strømforsyningen på mitt 4 år gamle kabinett støyet ganske mye, så jeg kjøpte meg en ny strømforsyning som var ganske stille, og da hørte jeg prosessorvifta ganske godt. Hvis du har noen komponenter som støyer en del fra før, så klarer boxed seg greit. Personlig så angrer jeg på at jeg kjøpte boxed...

Lenke til kommentar
The_Real_Ares Skrevet 12/02/2004 : 12:00

  Kjøpte boxed Barton 2500+. Temperaturen er grei, men den støyer litt. Den orginale strømforsyningen på mitt 4 år gamle kabinett støyet ganske mye, så jeg kjøpte meg en ny strømforsyning som var ganske stille, og da hørte jeg prosessorvifta ganske godt. Hvis du har noen komponenter som støyer en del fra før, så klarer boxed seg greit. Personlig så angrer jeg på at jeg kjøpte boxed... 

 

Er enig i den. Men dersom du tenker å ikke gå for boxed er det ikke så veldig dyrt for en god kjøler heller. Kanskje noen har forslag? Jeg ville anbefalt Thermaltake volcano 12 som er en god kjøler til en god pris. Du får med viftestyring som er kjekt for å finne ditt ønskede støynivå.

 

Vil du gå for noe dyrere anbefaler jeg Swiftech mcx462v kombinert med en 92mm vifte. God luftkjøling!

Lenke til kommentar
enig med Lex-Icon..

kjøp volcano 12 da slipper du mere kjøleproblemer..

 

bra vifta som drar mye luft med seg,og stiller også om man vil.

viftestyring(2000rpm-5000rpm)ca 20 dc...

 

skal du overklokke,da er denne rett for deg(hvis du ikke har råd med vannkjøling)

Enig. Den bråker MYE på max hastighet, men det er bare å skru den ned. Jeg kjører nå min 2500@3200XP og temperaturen overstiger aldri 45C, og vifta står på 3000RPM = Stille :thumbs:

Lenke til kommentar

Med tanke på at du IKKE skal overklokke fungerer den viften helt fint. Det er ikke store prisforskjellen mellom boxed og bulk. Det kan imidlertid lønne seg å justere viften vha et viftestyringsprogram som feks. Abit EQ som du får med Abit hovedkortet (tilsvarende finnes sikkert hos andre produsenter som Asus, Epox, Msi ol).

 

Jeg gjør dette selv og hører ikke viften.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er svært fornøyd med Volcano 12+. Og viftestyringa er et stort pluss. Bra å ha litt å gå på til ok'ing og varme sommerdager :)

 

Hvis man kjøper ei topp vifte vedsiden av så er jo fordelen at man har noe å gå på hvis man skal ha litt større prosessor litt senere. Og med en 2500+ så bør det ikke være spørsmål om man skal overklokke eller ikke. Det er så enkelt å klokke den til 3200+ at de fleste vil gjøre det før eller siden

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg er svært fornøyd med Volcano 12+. Og viftestyringa er et stort pluss. Bra å ha litt å gå på til ok'ing og varme sommerdager :)

 

Hvis man kjøper ei topp vifte vedsiden av så er jo fordelen at man har noe å gå på hvis man skal ha litt større prosessor litt senere. Og med en 2500+ så bør det ikke være spørsmål om man skal overklokke eller ikke. Det er så enkelt å klokke den til 3200+ at de fleste vil gjøre det før eller siden

Har hørt det ikke er så lett med dagens Barton 2500XP Cpu`er.. men jeg har kanskje hørt feil.

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg er svært fornøyd med Volcano 12+. Og viftestyringa er et stort pluss. Bra å ha litt å gå på til ok'ing og varme sommerdager :)

 

Hvis man kjøper ei topp vifte vedsiden av så er jo fordelen at man har noe å gå på hvis man skal ha litt større prosessor litt senere. Og med en 2500+ så bør det ikke være spørsmål om man skal overklokke eller ikke. Det er så enkelt å klokke den til 3200+ at de fleste vil gjøre det før eller siden

Har hørt det ikke er så lett med dagens Barton 2500XP Cpu`er.. men jeg har kanskje hørt feil.

Såre enkelt å klokke en 2500+. Bare å skru opp fsb'en til 200. Reboot. Så sitter du på en 3200+. Det er da en forutsetning at hk og minne klarer 200. Men det er mao så enkelt at det ikke er noen serlig grunn til å ikke gjøre det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...