Buchern Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Hei Har nettopp bygget sammen pc en minb (se profil) Men jeg får den ikke til å funke Problemet er at når jeg skrur på den så starter alt men jeg får ikke opp noe på skjermen. Har en gammel hd som det er os så kan dette ha noe med saken Eller noen som har noen gode ideer? Fordi jeg sliter veldig her
Windoge Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Det kan komme av rammen og, men da skal pcen pipe. Hvis den ikke piper så kan det være skjermkort eller CPU.
timtowtdi Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Sjekk at alt sitter ordentlig fast i sporene sine. Jeg vil gjette på at det er minnebrikkene dine som ikke er satt ordentlig i. De kan være litt harde å få satt i! Sjekk også at skjermkortet sitter ordentlig fast, slik at du kan skyve den låsedingsen på AGP-sporet så den klikker på plass og låser kortet. Lykke til! timtowtdi
Buchern Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Skrevet 11. februar 2004 Det kan komme av rammen og, men da skal pcen pipe. Hvis den ikke piper så kan det være skjermkort eller CPU. Den piper ikke og det kommer ikke opp noe på skjermen. Cpu en er helt ny. FIkk den i dag i posten og tviler på at det er den Hva burde jeg egentlig gjøre nå?
Buchern Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Skrevet 11. februar 2004 Tok ut den ene minnebrikken og da stod det at windows hadde funnet noen feil. Kan dette være pga at Jeg har Os som jjeg brukte på det forrige hd? Så skal jeg installere dette på nytt?
C4STOR Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Hvordan kan windows raportere feil hvis du ikke ser noe på skjermen?? Er skjermen helt svart? Eller ser du oppstarts sekvensen før den blir svart?
Buchern Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Skrevet 11. februar 2004 Hvordan kan windows raportere feil hvis du ikke ser noe på skjermen?? Er skjermen helt svart? Eller ser du oppstarts sekvensen før den blir svart? Skjermen var helt svart. Da prøvde jeg og ta ut skjermkortet for og se om det var noe galt og det var det ikke. Deretter tok jeg ut bgge minnebrikkene og satte kun den 1en inn igjen Da fikk jeg liv i skjermen. Nå driver pc en og installerer windows. Men tror den ene minnebrikken er herpa Så får prøve etter jeg har fått installert Os
timtowtdi Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Du må installere Windows på nytt uansett hvis du har byttet hovedkort ++ ja timtowtdi
Buchern Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Skrevet 11. februar 2004 Du må installere Windows på nytt uansett hvis du har byttet hovedkort ++ ja timtowtdi Jeg er imponert timodwi Du hjalp meg så fort og det gikk smertefritt Du burde fått en utmerkelse
anon12234 Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 forsøk med annen ram, der funka ihvertfall til meg.-
Buchern Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Skrevet 11. februar 2004 Men corsair cmx 3200ll brikken skal jo funke???
Glipp Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 hvis du har skiftet hoverkort må fo reinstall windows ( format )
Jakartabebopp Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 kan jo hende du har, dog selvom jeg tviler på det, fått en herpa minnebrikke? hvilket chipset har du? det er et kjent problem med enkelte hovedkort f. eks at det er sært på det med to minnebrikker. Isåfall, send den inn til det stedet du kjøpte den og skaff en ny minnebrikke.
Buchern Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 kan jo hende du har, dog selvom jeg tviler på det, fått en herpa minnebrikke? hvilket chipset har du? det er et kjent problem med enkelte hovedkort f. eks at det er sært på det med to minnebrikker.Isåfall, send den inn til det stedet du kjøpte den og skaff en ny minnebrikke. Har sjekka minne brikkene. Den ene er herpa. Har prøvd alle muligheter og den ene er ødelagt Sysn pc en min er litt ustabil. Da mener jeg software.
Thade Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 (endret) Trenger faktisk ikke installere OS på nytt fordi om en bytter HK. Det finnes et lite program og en register endring som en kan kjøre før en bytter HK slik at alle chipset drivere m.m. i Windows blir fjernet. Når dette er gjort kan en trygt skru av maskinen og sette inn det nye HK. Og dette virker, har gjort det selv 4 ganger på min egen PC. Utdrag fra hjelpe filen som følger med fix'en" How-To Move a Windows 2000/Windows XP installations from one computer to another, without getting the stop error: “STOP 0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE” 1. Run the “MassStorageDevices.reg” registry merge file. 2. Extract the following filenames from the %SYSTEMROOT%\Drivers Cache\Drivers.Cab to %SYSTEMROOT%\System32\drivers a. Atapi.sys b. Intelide.sys c. Pciide.sys d. Pciidex.sys 3. Shutdown the computer.. 4. You can now install the harddrive into any computer with natively supported IDE controllers in Windows Note: If you have installed a service pack, use the driver.cab file from the service pack cd. Det som gjør dette så genialt er at når en er fornøyd med installasjonen sin kan kjøre denne "fix'en" og deretter ghoste system partisjonen. Da tar en "ny" installasjon kun 5-10 minutter når det har gått galt. Har ingen plass å legge filen, men hvis noen trenger den så send en mail til [email protected] Endret 12. februar 2004 av Thade
timtowtdi Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Trenger faktisk ikke installere OS på nytt fordi om en bytter HK. Det finnes et lite program og en register endring som en kan kjøre før en bytter HK slik at alle chipset drivere m.m. i Windows blir fjernet. Når dette er gjort kan en trygt skru av maskinen og sette inn det nye HK. Stilig! Dette var jeg ikke klar over! Det forutsetter dog at man vet at man skal bytte hw i forkant da ;-) Takk for tipset! timtowtdi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå