Gå til innhold

Call of duty med 9800pro@xt

Duqe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et powercolor 9800pro som er flashet til xt, har klokket den ned på 400/350. Og kortet er kjølt med zalman heatpipe og vifte.

Noen som har opplevd at spillet stopper opp plutselig og all bevegelse stopper opp mens musikken spiller, noen sekunder deretter er skjermen helt svart.

Spesielt i oppløsningen 1600x1200 og 1280x1024.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg var iallefall 3.7 driverne de eneste jeg kunne bruke. Men nå har det kommet nyere drivere, og disse virker perfekt så vidt jeg husker.

Tror jeg bruker Catalyst 4.1 nå.

Med 3.8 Ble skjermen svart og VPU recovery skjermen komfram.

Skrevet

Tviler på at det er selve kortet. Call of duty har det vært en god del problemer med på ati kort siden det kom. Og ati har dessverre ikke klart å fixe alt enda. Men det er vel egentlig de som har laget spillet som har gjort en dårlig jobb i utgangspunktet...er ikke mange andre spill som det har vært så mye krøll med. :cry:

Skrevet

Det var godt å høre at det er flere som har samme problem, og ikke kortet mitt som er "#/(&"%#

Men hva er anbefalt av driverene cat 4.1 og omega 2.154?

Skrevet

Problemet med svart skjerm var utelukkende et problem med driversettet og CoD, og har ikke noe med varmeutvilkling å gjøre. Som indirekte nevnt var problemet bare med 3.8, og CoD virker problemfritt med både nyere og eldre drivere.

Jeg bruker forøvrig Omegaversjonen av ATI-driverne, siden kortet mitt nekter å klokke med vanilla ATI-drivere av den nyere sorten. Vet ikke hvorfor. Jeg ser ingen grunn for ikke å bruke Omega iallefall.

Skrevet

Jeg får akkurat det problemet der med mitt Gf3 i Call of duty, jeg ordner det med og klokke ned Gpu'en.

Funker oss meg hvertfall...

Men sikkert drivere på ditt kort, men du kan joh prøve ;)

Skrevet

På omegacorner.com står det spesifikt at hvis CoD låser seg på spesielle steder, skal du skru av AGP Fast-Write i driverne. Dette er et problem med vanlige ATI-drivere også. Det hjalp ihvertfall meg.

1800 posts! :woot:

Skrevet

Hadde samme probl. med et 9700pro kort. Slo av VPU recovery, og inst.

omega driverene. Problemet borte.

Omega driverene skal visst være mer optimalisert. :yes:

Skrevet (endret)

Jeg har hatt samme problem.

I readme filen på CDen står det visst at

man ikke bør kjøre HIGH detail på ATI kort.

Så vidt jeg husker så løste det seg når jeg satte

Character map detail : Normal

World Map detail: Normal

i Graphics-innstillingene

lqpl

Endret av lqpl
Skrevet
HUSK å fjern alle spor av gamle ATI-drivere før man installerer ny versjon av drivere.
Kjører CoD både på en PC med ATI9000Pro og en med ATI9700Pro, med 3.10 driveren. Går som en drøm det.
Skrevet
men skal bare først runde COD!

Og det tar joh ikke lang tid ;)

Og du har helt rett! Så nå er spillet og cat 4.1 avinstallert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...