Gå til innhold

OK av P3 til BF-SERVER


amdwdc

Anbefalte innlegg

Har en PC som følger:

 

Pentium 3 - 600MHz (vet ikke core, men jeg tror det er en av de beste)

DFI CA61 Rev.A+ (mobo), socket 370 - VIA 693A/596B chipset

128 MB PC2100 SD-RAM

Ati Rage Fury 128 Pro (eller no sånt) m/ 32 MB ram

 

Har montert en stoooor socket A kjøler m/ 80 mm vifte på 5V, den passet akkurat og det er ikke den minste lunk i ribba engang (AS5 goop)

 

Har også montert et par små passive kjøleribber på NB og MOSFETS

(var bare 2stk!!)

 

Mitt mål med denne PC'en er å få den til å bli en Battlefield server raskest mulig.

 

Det jeg har oppnådd er: Installere alt av nyeste drivere, flashe bios, og overklokket den til 672 MHz.

 

Har funnet ut at cpu'en er MP locked :angry: og at jeg må flashe tilbake biosen, fordi det bare gikk å stille FSB til 112, på den som var 1 hakk gamlere gikk det til 150 (i steg på alt fra 2 til 10 MHz), det er ikke PCI lock på kortet +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Det jeg trenger er en forklaring til hvordan man låser opp MP på en P3, hvis det er mulig og evt. tips til overklokking, skal teste den nye BIOS'en nå.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Til slutt skal denne inn i et hjemmelaget barebone kabbis på (BxHxD) 25x20x40cm

 

Jeg kommer til å legge ut en liten worklogg senere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat den samme pcen bære med 550mhz og samme specs resten... HVis du skal ha en server som kjører godt uten lagg kan 600mhz bli litt lite!

 

Peisa inn 5 boter på hver lag + meg selv på en anna maskin som joina servern. ( dedicated )

 

Det lagga.! Men du kan jo prøve!... artig å rævkjøre de gamle 550mhzene....

 

de tåler jo alt.. :cool:

Lenke til kommentar

Har nå prøvd alle mulige måter, ja kortet støtter 133 MHz FSB, kommer ikke over 120 MHz FSB, men jeg vet årsaken, det er rammen.

 

Rambrikkene er 2stk PC-100 128 MB SD-RAM brikker av ikke helt for j**** kvalitet.

 

Maskinen skal kjøre dedicated server i Battlefield modden "Desert Combat" av nyeste version (0.5 tror jeg). Det skal være conquest, dvs. uten boter.

 

Har vurdert å prøve å voltmodde rambrikken, slik at jeg får litt futt i dem.

 

Skal innstallere BF i kveld slik at jeg kan teste det i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...