Gå til innhold

defekt Radeon9000?


Anbefalte innlegg

Har gått til anskaffelse av en bærbare G551 fra ECS og må si meg svært fornøyd.

 

Inntil forrige uke.

 

Jeg er ikke helt sikker på nøyaktig hva feieln er, men jeg har mine anelser om at det er skjermkortet. Nesten hver gang jeg spiller spill eller spiller av video blir plutselig bilde "ødelagt" og det blir vanskelig å tyde hva som er hva på skjermen.

 

Har lagt ved et lite bilde for å illustrere dette. Har søkt litt på nett om dette, men har ikke funnet noe. Har også prøvd forskjellige drivere uten hell. Tenkte jeg skulle forhøre meg litt her før jeg tok kontakt med webshopen min.

 

noen som har noen forslag på hva det kan være, event. hvordan jeg kan løse problemet??

 

(bildet er tatt rett etter at skjermkortet har "klikka")

 

feil_resize50.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
bruker Omega 2.5.14.

 

Har kameraten din hatt problemet før?

 

Dessuten: ATI støtter jo ikke sine egne skjermkort i bærbare maskiner. Hvor på ati.com fant han drivere?

Han har ikke samme skjermkort, hans sitter i en stasjonær. Han har hatt problemer før ja. Brukte samme driver du nevnte.

Lenke til kommentar
bruker Omega 2.5.14.

 

Har kameraten din hatt problemet før?

 

Dessuten: ATI støtter jo ikke sine egne skjermkort i bærbare maskiner. Hvor på ati.com fant han drivere?

Han har ikke samme skjermkort, hans sitter i en stasjonær. Han har hatt problemer før ja. Brukte samme driver du nevnte.

Hm.

 

Og har han løst problemet sitt nå da? Hadde jo vært fint å vite om det fantes en kur.

Lenke til kommentar
prøv å laste ned drivere fra www.dna-drivers.nl eller last ned ati-driverne og gå til www.driversheaven.net og last ned mobility-tool og kjør den på ati-driverne. har selv hatt endel problemer med omegadriverne.

Har nå prøvd litt frem og tilbake med drivere og har endt opp med DNA sine ver 2.0.4.1a

 

Skjermproblemet har _enn så lenge_ holdt seg borte med disse driverne.

 

For se hvor lenge det varer.

 

takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Nå har det jo kommet nye catalyst drivere denne uka 4.2 du får prøve de. Er det fortsatt samme feil er det mulig kortet ditt er defekt.

Blir vel som MrNielsen sier...

 

Et slikt problem er som oftest drivere, eller overklokking. Det sistnevnte håper jeg du ikke har gjort, for det er ikke lurt på bærbare.

 

Hvis ikke, er nok skjermkortet ditt defekt. Ser nå ut som en ramfeil synes nå jeg (ram i skjermkortet altså)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet som deg. Lastet ned catalyst drivere, og moddet dem. Skjermen funket fint en måneds tid etter dette, men så begynte den å slå seg av. Problemet ble bare verre og verre, og nå kan jeg så vidt se centrino logoen når jeg slår på maskinen, før skjermen slår seg av...

 

Skal levere til reklamasjon, men er i Australia nå... Tror jeg leverer inn til sommeren.

 

Btw: Pc'en er en ECS Green 551 med ati radeon m9 9000...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...