Gå til innhold

Bytte vifte i PSU (Aopen HQ08)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Plages veldig av PSU viften i kabinettet mitt, hvordan er muligheten for å bytte ut denne? Ønsker forslag på hvilke vifter jeg eventuelt kan bytte den ut med.

 

Har dette kabinettet: AOpen HQ08 Blue Fulltower (ATX)

 

Vet at kabinettet er stort og stygt, men det funker for meg. Så om noen kan anbefale meg vifte til PSU'en min så blir jeg fornøyd!

 

Kanskje noen har har forslag til hvordan jeg kan støydempe kabinettet enkelt uten å bruke for mye penger.

 

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke no imot å modde litt nei om jeg må det, vil bare ha ned støyen jeg. Kanskje bytte ut vifta som er der fra før med en 80x80mm vifte som bråker veldig lite. også blåse luft inn eller ut der? og så montere en støysvak 120x120 enten ned mot cpu eller opp?

 

Strømmen ordner jeg selvsagt, kutte og skjøte funker alltid.

Endret av Mez
Lenke til kommentar
" og så montere en støysvak 120x120 enten ned mot cpu eller opp?"

-Skjønte ikke helt hva du mente med det der. Ellers høres det bra ut, prøv å søk og se hvis du finner andre som har moddet PSU slik. Det kan gi ideer og inspirasjon.

det jeg mente var: på undersiden eller på oversiden av PSU. Og om jeg skal blåse luft inn eller ut. Har ikke gjort så mye sånt før så vet ikke helt hva som vil lønne seg.

 

Takk for alle svar også forresten :)

Lenke til kommentar

Siden du vil ha best mulig kjøling av PSU så vil måten komponentene sitter i PSU sannsynligvis være avgjørende for hvor du bør plassere viften, men hvis det er mulig å plassere den "under PSU" (altså rett ovenfor CPU) og samtidig få bra airflow inni PSU vil jeg gå utifra at dette er den beste plassering. Da baserer jeg meg på det som står i AMD sin informasjon om hvordan kjølesystemet bør være, hvor de rekomenderer PSU som suger luft rett ovenfor CPU, da den effektivt vil fjerne varm luften ifra CPU'en. Men det er selvfølgelig viktigst at du får god airflow over komponentene i PSU, så det må være den avgjørende faktor. Men som sagt, søk lit rundt og se hvis du finner hvordan andre har gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...