Gå til innhold

PC'en slår seg av under installasjon av XP


Anbefalte innlegg

Har en PC med:

 

AOPEN H600B

ASUS A7N8X-E Deluxe

AMD Athlon XP 2800+

Corsair XMS TWINX PRO3200 1024MB CL2

Seagate 120 GB Barracuda Harddisk

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256 MB

 

 

Hadde i starten litt problemer med at Windows ikke fant harddisken under installasjonen, men nå har jeg endelig fått det til (etter å ha lett på forumet). Men midt under Windows installasjonen, så slår PC'en seg helt av. Jeg prøver å starte den på nytt, men det går ikke. Når jeg har ventet en stund, så går det an å starte den igjen...

 

Hva kan være feil?

 

"Håper" noen har vært borti det samme, og fått det til.....

På forhånd takk....

 

Stefan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd med en annen minnebrikke enda, men var inne i BIOS og så på siden hvor Temperaturer og sånn står.... CPU temperaturen var på behagelige 28 grader, men den steg jevnt.... Etter å ha sittet en stund og sett på, var CPU-temperaturen oppe i 71 grader! Og da jeg sjekket CPU Fan Speed, sto den på 0 RPM, selv om jeg så med mine egne øyne at vifta gikk.....

 

Kan dette være årsaken til mine problemer? Og hvordan løser jeg dem?

Lenke til kommentar

0.1 gram er nok goop.. At bios ikke finner rpm på viftene behøver ikke bety noe, jeg har heller ikke satt opp til dette, for aerogate gjør jobben hos meg. Men det virker som CPU`n blir for varm.. Er du sikker på at du har en kraftig nok kjøler ?, ikke bare en gammel du hadde liggendes... ?? hjalpt det med goop på ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...