Gå til innhold

Hva trenger jeg til Cubase SX?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Cubase SX og PC. Jeg bruker det integrerte lydkortet og det fungerer men blir ikke bra. Jeg bruker for tiden en minidisk mikrofon og tar opp audiospor av gitar,bass og vokal. For trommer legger jeg inn sampels slag for slag ( Litt tungvint kanskje?? Vet ikke bedre)

 

Som jeg har forstått trenger jeg ett lydkort. Mikrofon har jeg men hva ellers? Mikser??? Forsterker??? Og hva er gode alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det bit for bit, mange løsninger, gode og mindre gode.

Skal du jobbe med både midi og audio, så kan jo et lydkort med asio2 drivere være en god start. Finnes etterhvert endel godsaker i USB og Firewire.

Med pre-amper etc. + en god mikrofon.

 

(Helt ærlig, så liker jeg SX 2 meget bra :love: )

Lenke til kommentar

Det spørs hvilken type musikk du skal lage, men ett av de råeste lydkortene du kan kjøpe er creamware. De har et stort utvalg av kort, og det beste av alt er at det finnes mange brukte kort til salgs til en billig penge. Creamware Pulsar II eller XTC gir deg alt du trenger sammen med Cubase. Mer trenger du faktisk ikke! Selvfølgelig vil man jo alltid ha mer, men.... og med Reason 2.5 i tilleg så.... Fordelen med Creamware Pulsar II/XTC er både de 6 DSP-ene samt softwaren som følger med. Andre lydkort i samme prisklasse låter som et danseband på danskebåten i sammenligning! Men selvfølgelig finnes det mange andre kort med DSP-kraft i prisklassen 2-3000 og oppover. Disse kan du da kombinere med f.eks. Reason eller Acid.

 

 

Valgene er mange. Men om du har pengene: Kjøp et Creamwarekort med minst 6 DSP-er (Ikke Pulsar I(4 dsp) - litt for mye latency pga. arkitekturen).

 

 

Har selv både CUBASE SX 2.0 (fikk fra Prolyd for 2 uker siden), Reason 2.5, og masse hardware, men pga. en forjævlig jobbsituasjon har jeg ennå ikke brukt de 1 sekund!!!! Men håpet er å få stengt meg inne på et rom et par mnd....!!!

 

 

Håper du har et bra midi-keyboard med mange on-board kontrollknapper, f.eks Edirol PCR-30 eller 50.

 

 

Lykke til! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...