Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ge Capital Bank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det man heller kan stille spørsmål ved er om det er (moralsk) riktig å bruke popup-blokker siden du som resultat av reklame kan besøke de aktuelle sidene gratis...

 

Det er jo på en måte en uskreven og underforstått avtale mellom deg og nettstedet; VI gir deg tilgang gratis mot at DU leser reklamen vi får betalt for å vise.

 

Når MS dessverre har valgt å inkludere popupblokker i neste servicepack til XP så tror jeg vi i løpet av kort tid får en boom av sider som enten innfører betalingstjenester eller legger ned, og hvem er det som taper på det?

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

De fleste gode popup stoppere skal ha en mulighet for å føye til websites manuelt som man vil godkjenne å sprette opp slikt.

 

Jeg ville forøvrig ikke hatt noe stort problem med at HW.no innførte en betalt medlemstjeneste hvor man slipper reklame, og en gratis med. Det har jo andre steder hatt i lange tider nå, hvorfor ikke HW.no ?

Lenke til kommentar
Det er jo på en måte en uskreven og underforstått avtale mellom deg og nettstedet; VI gir deg tilgang gratis mot at DU leser reklamen vi får betalt for å vise.

Det blir jo litt som på tv. Ingen som kan tvinge oss til å sitte å se på reklamepausene. Jeg mener at det er opp til dem som lager reklamer, til å lage GODE reklamer som er helt greie. Synest det går i feil retning når dem lager sterkt forstyrrende reklamer med mye blinking på, høye lyder osv. Slikt blir ivertfall for meg mer irriterende enn informerende.

Lenke til kommentar
Det blir jo litt som på tv. Ingen som kan tvinge oss til å sitte å se på reklamepausene.

Jeg vil heller sammenligne med aviser / blader hvor du ikke nødvendigvis ser rett på reklamen men heller ikke kan unngå å legge merke til dem hvis du skal lese artikkelen på samme side.

 

Er ellers helt enig i at de som lager støyende (både visuelt 'masete' og selvfølgelig de med lyd) reklame på nett gjør seg selv og bransjen en bjørnetjeneste. Jeg har langt på vei sluttet å bruke vg.no for eksempel etter at den 'velkommen til visning' er overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...