DementedAlbino Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 Har to disker å velge mellom. En 80 GB ata 100 disk, og en 160GB sata disk. Vil det ha noe for seg å velge den ene framfor den andre til å ha win på?
Duqe Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 ville valgt 160gb, men ha en partisjon på ca 10gb som os skal installeres på.
rlz Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 ville valgt 160gb, men ha en partisjon på ca 10gb som os skal installeres på. Den behøver ikke være stort mer enn 5gb, men er ellers enig med dæ
stoffix Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 bare fo å slippe å lage ny tråd.. jeg har en ata (133?) 20 GB harddisk. men den er full nå, og jeg skal da kjøpe en ny SATA haddisk, jeg må bla.a. kjøpe en sånn pci sata kontroller eller hva det nå kalles... harddisken jeg skal kjøpe er på 160GB... burde jeg også ha os på sata disken? hadde egentlig tenkt å dele den lille disken i to å ha os på begge partisjonene...
Duqe Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 bare fo å slippe å lage ny tråd..jeg har en ata (133?) 20 GB harddisk. men den er full nå, og jeg skal da kjøpe en ny SATA haddisk, jeg må bla.a. kjøpe en sånn pci sata kontroller eller hva det nå kalles... harddisken jeg skal kjøpe er på 160GB... burde jeg også ha os på sata disken? hadde egentlig tenkt å dele den lille disken i to å ha os på begge partisjonene... Jeg ville ikke kjøpt en sata kontroller bare for å ha en sata disk, forskjellen mellom sata og ata er ikke så stort. Var jeg deg ville jeg kjøpt en hitachi harddisk istedet som yter veldig bra og ikke ekstremt mye støy. http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_2.html
Blib Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Du bør alltid ha OS på den raskeste disken. 5GB *ER* for lite, 10GB er perfekt. Men altså, forskjellen på en ATA133 og SATA er ikke så utrolig stor at det gjør noe. Problemet er når folk sitter på gamle 6GB-disker fra 1995 og eldre og kunne heller hat OSet på en SATA elelr lignende. Så siden den 20GBeren din sikkert ikke er noe treg og har en såpass fin størrelse ville jeg også gjrot som deg. På den ATA100 go SATA-disken til trådstarter er jeg ikke sikker, men forskjellen er nok ikke akkurat enorm. Vi snakker nok bare om maksimalt et par sekunder i oppstartten og et halvt sekund her og der i lasting av brett til spill. SKAL du reinstallere velger du seff SATAen men hvis du allerede har OS på PATAen og kvier deg litt for å formatere/reinstallere er det nok ikke så farlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå