Gå til innhold

PC til TV problemer

Haze2003

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har kjøpt meh SVHS kabel, scart & lydkabler... jeg får bilde på tven.. men det er så uklart.. når jeg kjører filmer på pcen.. kommer det ikke opp på tven... blir bare en svart firkant der filmen skulle vært.. :cry:

Jeg har ATI kort..

Har titta litt runt i forumet her, men.. fikk ikke noe ut av det.. har funnet noe.. men det hjalp ikke...

Har fått noen tips at jeg skal "bytte" om skjermene... at pcen blir skjerm 2 og tven skjerm1... eller no...

Kan noen hjelpe meg? PLEAZE! :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du ikke har brukt TV-ut-kabel før, virker nok bildet litt uklart. Dette er fordi TVen har liten oppløsning og ikke er egnet til windows-bruk. Dette merker du ikke ved film-bruk, og heller ikke i det aller fleste spill....

Jeg har ATi-catalyst-drivere 4.10... for å få filmen til å bli vist på TV:

høyreklikk skrivebord-->egenskaper-->instillinger-->avansert-->Overlegg-->Alternativer for klonemodus...-->velg: kinoformat

anbefaler at du også velger fullskjermsvideo... Da kan du vise filmen i vindu på PCen, samtidig som den vises fullskjerm på TV...

Til slutt velger du tv-format 4:3, eller widescreen 16:9...

Så: okokokokok på alt, og alt skal være i orden...

(ev. kan en restart hjelpe)

lykke til!

Endret av L03VIk
Skrevet

:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:

Tusen takk!!! Det virka fint!!! :yes:

har en kamerat med nforce4 kort... tror jeg det var.. han har problemer han også.. vet du hva han må gjøre?

Skrevet (endret)

Ok har selv et GeForce kort som er på vei ut! Får snart XT :D Men til saken! Har han en nyere GeForce så skal dette være lett. Avinsaler sjermkort drivere og insaler enten nye eller de du har på nytt. Slå av PC`en og koble i S-vhs kabelen til kortet og TV-en! Så slår du på pc`en og da skal det komme et nytt nvidia box på skrivebordet. bare trykk NEXT på alt! Restart!

Høyreklikk på skrivebordet og velg Properties > setting og velg display der du velger Default Monitor. Kryss av de to boksene og da skal PC bildet vises på TV`en. :thumbup: Men er ikke helt i mål. For å få best mulig bilde, høyreklikk igjen og da skal en meny vises som heter NVT ett eller annet. Trykk på ACTIVATE og du får et konge bild epå TV en!

Foresten prøv deg frem og du får dettte til altså kameraten din mener jeg :thumbs:

Endret av drno21
Skrevet (endret)

:cry: Har selv alltid hatt problemer med TV-UT en. Bildet er rett og slett helt for javligt å se på og uskarpt, flimrete++ med mitt 9800 kort. Har en 32" Widescreen Sony's toppmodell 100hz og har hatt GeForce4 før med perfekt TV-UT.

Det funker en av 10 ganger med TV-UT en ; at bildet blir skarpt som det skal, men som oftest, blir det helt stygt. Er det ingenting å gjøre med dette?

Har i tillegg en feit Monster S-Video kabel..

EDIT : Hvis jeg velger BLACK&WHITE på instillingene; blir bildet riktig, er det sånn hos dere også ?

Endret av VeXx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...