Gå til innhold

Tilbakemelding ang. støy WD Raptor 74G


Anbefalte innlegg

Jess, var og hentet meg en slik disk i dag.. Og må si jeg er VELDIG fornøyd. Hører ingenting av disken når den er idler, men noe knitring når den jobber.. Men det var altså høyfrekvent hvining jeg var redd for, men det er altså fraværende. Veldig bra WD!!!! Men for en ytelse da gitt.. Windows booter mye raskere, og nå er det mye lettere å multitaske også.. Veldig bra.... :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seagate Barracusa V 120GB... Tom. surfinga går tilsynelatende raskere :) Men det er kanskje bare placebo effekt?

Nja, nå skal man ikke undervurdere den elendige ytelsen til seagate diskene, Sitter selv med Seagate 80GB SATA som sliter(jobber vertfall mere intenst) når jeg prøver og kopiere fra min WD 120GB USB-disk.

Lenke til kommentar

Sjekket nettopp ytelsesdatabasen til storagereview, Seagate ble grundig slått av WD unntatt ved Idle Noise og Net Temperature. (37.8dB/[email protected]"/ 19.9 Celsius vs. 42.3 dB/[email protected]"/ 22.3 Celsius)

 

Subjectively speaking, the WD740GD's idle noise remains virtually identical to the beta drive's- that is, whisper quiet.

Blir nok en Raptor på meg også :p

Lenke til kommentar
Sjekket nettopp ytelsesdatabasen til storagereview, Seagate ble grundig slått av WD unntatt ved Idle Noise og Net Temperature. (37.8dB/[email protected]"/ 19.9 Celsius vs. 42.3 dB/[email protected]"/ 22.3 Celsius)

 

Subjectively speaking, the WD740GD's idle noise remains virtually identical to the beta drive's- that is, whisper quiet.

Blir nok en Raptor på meg også :p

Jeg hører som sagt ikke den nye harddisken når den idler, så slike tall betyr ikke så mye.. Det er også frekvensen som er viktig, og den høye hviningen WD slet med før er hvertfall borte..

Og ja, disken er konge, så sånn må du absolutt ha :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, det hjelper som regel å reinstallere OS, men det hadde jg faktisk gjort nylig på Seagate'n også, slik at sammenligningsgrunnlaget burde være ganske likt.

Å installer windows til nye disk er da nødvendig, hehe. Men å installer windows etter en uke eller en måned er bare tull og tøys, hvorfor ikke heller rydde opp i alle temp filene + registeret. Eg gjør det ikke manuelt, men bruker en del programmer til den jobben. Mitt os ble installert den 9.7.03. Nye PC.

Lenke til kommentar
Ja, det hjelper som regel å reinstallere OS, men det hadde jg faktisk gjort nylig på Seagate'n også, slik at sammenligningsgrunnlaget burde være ganske likt.

Å installer windows til nye disk er da nødvendig, hehe. Men å installer windows etter en uke eller en måned er bare tull og tøys, hvorfor ikke heller rydde opp i alle temp filene + registeret. Eg gjør det ikke manuelt, men bruker en del programmer til den jobben. Mitt os ble installert den 9.7.03. Nye PC.

Kanskje han trodde jeg hadde kopiert hele driten over!? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...