Gå til innhold

Hovedkortet røyk...


Mister t

Anbefalte innlegg

jag her et Abit be6 slot 1 hovedkort som bokstavlig talt røyk. En spole og noen kondiser har brent seg. Er det noen komponenter som kan brukes på et slikt kort? Er det noe vits å spare på biosen eller memory batteriet eller noe i det hale tatt?

 

Kanskje noen som trenger kortet mer enn meg? Jeg kaster det om det ikke kan brukes til noe... :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slot 1 går i alle fall opp til P3 800 Mhz. Selg de delene som er hele og kjøp oppgraderingspakke...

 

Hva slags CPU er det?

 

Kan være interessant...

 

Kortet hadde jeg kastet på dynga, blir aldri bruk for noen bios/batteri. Ikke noen vits i å sette inn et gammelt batteri i noe som helst...

Endret av gundik
Lenke til kommentar
Slot 1 går i alle fall opp til P3 800 Mhz. Selg de delene som er hele og kjøp oppgraderingspakke...

 

Hva slags CPU er det?

 

Kan være interessant...

 

Kortet hadde jeg kastet på dynga, blir aldri bruk for noen bios/batteri. Ikke noen vits i å sette inn et gammelt batteri i noe som helst...

slot 1 går vel opp til 1ghz etter det jeg har sett. Så kan man kjøpe noen kort så man kan putte på celeroncpuer som ikke er slot1, men et slikt kort koster jo fett og s må man slite med ramflaskehals og kjøpe en ny cpu atpåtil

Lenke til kommentar
mange av P3 CPU`ene ble levert på Socket 370 (også kalt FC-PGA) I think...

er ikke FC-PGA PII og celeron da? :dontgetit:

FC-PGA(FlipChip-PinGridArray) er sokkelen for P3 coppermine CPU'er og Celeron basert på Coppermine-kjernen. P2 bruker slot1. Socket 370 gikk bare an å bruke til litt eldre celeron CPU'er.

 

Man får faktisk tak i konvertere fra PC-PGA til Slot1, og de koster ikke stort, men jeg tror ikke de virker på P3-CPU'er med Tualatin-kjernen(FC-PGA2).

Endret av enl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...