Gå til innhold

Vannkjøling av GPU og RAM


Jalla

Anbefalte innlegg

Får snart lagt mine klamme labber på et GF3 TI500 fra ASUS.

Da jeg selvfølgelig må tweake dette max, og planlegger innkjøp av TigerMP 2x1800MP ++++, med vannkjøling, lurte jeg på om det er flere som har pirka borti denne løsniga før, eller om Duckman er den eneste...

Microplex mente at Eheim pumpa ville klare å drive kjøling for både 2 CPU'er, GPU og RAM.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selv har eg ikkje noen god erfaring med microplexs. Eg kjøpte nettop noe vannkjølingsutstur derfra, eg sende en e-mail og spurte om utstyret deres - "alt var greit", men då eg fekk utstyret viste det seg at det passet ikkje sammen (slangen var 3/8" er egentlig 1/4" ID!!! osv.) radiatoren var øydelage, eg retunerte slangene osv og sendte radiatoren tilbake for å få ny, fekk eg? NEI!!, svarer dei på e-mailene mine? NEI!!!!!!!!!!!!

 

Pumpen skal vera stille og driftsikker, men eg ville heller kjøpt utstyret frå http://www.dangerden.com (blokk osv), http://www.cool-computers.com har lagt et Geforce3 sett med ram kjøling, GPU osv. (Vurderer selv om eg skal kjøpe)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-26 17:54, Jalla skrev:

Får snart lagt mine klamme labber på et GF3 TI500 fra ASUS.

Da jeg selvfølgelig må tweake dette max, og planlegger innkjøp av TigerMP 2x1800MP ++++, med vannkjøling, lurte jeg på om det er flere som har pirka borti denne løsniga før, eller om Duckman er den eneste...

Microplex mente at Eheim pumpa ville klare å drive kjøling for både 2 CPU'er, GPU og RAM.

Synspunkter?



 

 

Driver og mekker vannblokker for gpu og ram nå, håper å ha dem ferdige i løpet av helga. Freser ut selve blokkene i aluminium og skrur fast ei kobberplate i bunn (sånn som ducman gjorde med blokka til ramen... Jeg gjør det med gpu-blokka også). Lager også en blokk til chipset. Jeg har bare et GF2pro-kort, mne det er vel det samme egentlig, tror ikke at ramen trenger så sinnsykt mye kjøling...

 

Skal si åssen det gikk når jeg er ferdig med det, forutsatt at jeg ikke drukner noe viktig :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et geforce2 gts Asus vel å merke. Har bestilt peltier og noen andre greier fra 3dfxcool, peltieren er kansje litt i største laget da den er på 117w. Tror jeg skal ha en stor kobberplate som dekker rammen og gpuen. Sånn som på gf3. Setter peltier på kobberplata og vannavkjølingen opppå peltier slik at kulda blir ledet bort til rammen også. Dette er selfølgelig hjemme mekk, men det blir sikkert bra. Er det noen som har noen erfaring med å feste en kobberplate på denne måten med hennhold til funksjon i forhold til ramsinks? Noen meninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...