Gå til innhold

Tre hovedkort for Athlon XP3200


Larsrrrr

Anbefalte innlegg

Jeg skal velge hovedkort til Athlon XP 3200 og har disse å velge mellom på PSdata der jobben insisterer på at vi skal handle:

 

Asus S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE 1345,-

 

Microstar S-754 VIA KT800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA HT Retail 1234,-

 

Soltek S-754 VIA K8T400M ATX Audio SATA Raid USB 2.0 800MHz Retail 887,-

 

 

Noen som har erfaringe med noen av disse kortene? Solteks er klart billigst, men er uten LAN-kontroller. Overklokking er ingen høy prioritet.

 

 

-lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal velge hovedkort til Athlon XP 3200 og har disse å velge mellom på PSdata der jobben insisterer på at vi skal handle:

 

Asus S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE 1345,-

 

Microstar S-754 VIA KT800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA HT Retail 1234,-

 

Soltek S-754 VIA K8T400M ATX Audio SATA Raid USB 2.0 800MHz Retail 887,-

 

 

Noen som har erfaringe med noen av disse kortene? Solteks er klart billigst, men er uten LAN-kontroller. Overklokking er ingen høy prioritet.

 

 

-lars

Alle de hovedkortene der er derimot til AMD 64, og ikke til AMD XP. De fleste kortene er bortimot like bra, men mener at MSI kortet har fått bra på reviews.

Lenke til kommentar
Jeg skal velge hovedkort til Athlon XP 3200 og har disse å velge mellom på PSdata der jobben insisterer på at vi skal handle:

 

Asus S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE 1345,-

 

Microstar S-754 VIA KT800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA HT Retail 1234,-

 

Soltek S-754 VIA K8T400M ATX Audio SATA Raid USB 2.0 800MHz Retail 887,-

 

 

Noen som har erfaringe med noen av disse kortene? Solteks  er klart billigst, men er uten LAN-kontroller. Overklokking er ingen høy prioritet.

 

 

-lars

Alle de hovedkortene der er derimot til AMD 64, og ikke til AMD XP. De fleste kortene er bortimot like bra, men mener at MSI kortet har fått bra på reviews.

Jeg som tuller. Er AMD 64-hovedkort jeg skal ha. Men ser at PSdata skriver under socket 754 at de kaller prosessorene ting som Athlon-64 XP3200+ 2.0GHz S-754 HT 1MB Boxed, ADA3200BOX og slike ting. Hos komplett heter den samme (hvis jeg ikke tuller fullstendig) AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED. De tar altså vekk xp.

 

Er det jeg som er forvirret, noen andre eller PSdata? :(

 

Uansett skal jeg altså velge hovedkort til AMD 64, og har disse tre å velge mellom. Hører gjerne flere erfaringer:

Asus S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE 1345,-

Microstar S-754 VIA KT800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA HT Retail 1234,-

Soltek S-754 VIA K8T400M ATX Audio SATA Raid USB 2.0 800MHz Retail 887,-

 

-lars

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar
bare styr unna abit kv8, resten av kortene skal visst være gode, tror msi har fått bra....

Har kjøpt asus-kortet. Takker for svar :) Nå må jeg bare finne ut hvilken minne jeg skal kjøpe til. Er forresten sjokkert over at masse minne/hovedkort ikke funker sammen. Burde forlange at dyre produkter fungerer, og at man slipper å gjette seg til kompatibiliteten.

 

-lars

Lenke til kommentar
bare styr unna abit kv8, resten av kortene skal visst være gode, tror msi har fått bra....

er du tullerusk? :wow:

Abit kv8-max3 fungerer helt topp her :thumbup: , vil heller advare mot asus k8v deluxe da disse har meget høy feilprosent, fikk selv et k8v som var så og si DOA så det gikk rett i retur, vet at også snekker'n hadde masse problemer med dette hket.

Lenke til kommentar
Jeg skal velge hovedkort til Athlon XP 3200 og har disse å velge mellom på PSdata der jobben insisterer på at vi skal handle:

 

Asus S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE 1345,-

 

Microstar S-754 VIA KT800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA HT Retail 1234,-

 

Soltek S-754 VIA K8T400M ATX Audio SATA Raid USB 2.0 800MHz Retail 887,-

 

 

Noen som har erfaringe med noen av disse kortene? Solteks  er klart billigst, men er uten LAN-kontroller. Overklokking er ingen høy prioritet.

 

 

-lars

MSI og Epox skal ha kommet godt ut i tester. Asus har jeg hørtmye ugreier om...

 

og foresten det er socket 754 kort du har satt opp. ikke AMD Xp (socket A) prossesor kompetable kort.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
link

 

Jeg ville ikke kjøpt Asus sitt K8V Deluxe hvis jeg var deg, det er noen feil med kondedsondatorene så de kan sprekke, men det kan hende at du slipper der.

He*lve*e. Jeg har jo kjøpt mannskiten (joda jeg er fra nordnorge). Det vil si. Har kjøpt Asus'en, men den er ikke sendt. Så det er ikke for sent. Så forresten her! at asusen funker greit hos "mange", men de har kanskje ikke peiling.

 

Noen som har lyst å innrømme at de har asus K8V DELUXE som funker og ram som duger. Forvirret.

 

 

-lars

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...