Filla Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Akkurat installert nytt skjermkort FX 5900 XT , og etter å ha innstalert 53.06 driverene og kjørt noen benchmarks, kikket jeg på klokke-mulightene innebygd i nView. I tillegg til å selv stille klokke/minne manuelt, finnes det en knapp som heter AUTOMATISK. Kjørte denne og endte opp (etter noen minutters testing tydeligvis): originalt: 300 core 700 mem "auto" 519 core 960 mem Er dette å be om trøbbel ? Er denne klokkinga helt usannsynlig og vil føre til en garantert krasj ? Som mange sikkert har plukka opp så er jeg en overklokkingsn00bie, og jo seff redd for å gjøre noe galt.
Veritas_ Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Bare en måte å finne det ut. Test ett spill/benchmark prog. Går det ikke bra så quiter du, eventuelt reset.
Filla Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Skrevet 5. februar 2004 Fikk artifacts når jeg starta 3dMark, og klokka ned til 400/800 , ruller nå gjennom 3dMark2001SE med den klokkinga, ser bra ut foreløpig.
cyberho Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 har Gainward FX 5900 (2.8)ns minne , pleier å bruke auto adjust selv og det funker fint. kan klokke litt mer også , men trenger du det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå