Gå til innhold

Hvilket hk skal jeg velge til amd 64


Spyder

Anbefalte innlegg

Hei Folkens, Jeg Hadde stoore planer om bytte prosessor fra P4 2.4c til en prescott men etter testen til hw.no så blir det uaktuelt. :cry: Men bedre system vil jeg ha uansett så jeg lurer på å kjøpe meg en amd 64 men trenger faktisk hjelp til å kjøpe bra saker siden jeg aldrig har hatt amd før. Kan jeg f.eks bruke dette minne jeg allered har (Corsair TWINX1024 platinum) til amd hovedkort?

 

Hvor mye bedre er ytelsen på amd 64 i forhold til p4 2.4c, kommer den til å bli merkbar eller bør jeg heller vente på noe bedre? ;)

Endret av Spyder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel etter å ha tittet høyt og lavt på dette forumet og lest et par tester falt mitt valg på MSI K8T NEO-FS2R Hovedkort Socket 754 :yes:

Har desverre ikke fått den enda men det er et av de få kortene som jeg til nå ikke har sett en eneste negativ kommentar om...

 

Bestilte meg også crosair pc3200LL ram som det iflg hjemmesiden til MSI skal støttes av dette kortet

 

Mvh P&P

 

edit: skrive feil

Endret av pellogplukk
Lenke til kommentar

MSi K8T800 basserte kort har jeg nylig lest noe negativt om. Jeg husker desverre ikke hvor i farta, men jeg kan jo bare nevne det, slik at det ikke er udelte positive erfaringer med det.

 

Hvilket chipset?

Tom kikker på ALi, SIS, VIA og Nforce3 basserte kort

 

Her er btw en test av ørten hovedkort for A64

HardwareZones test av hovedkort for A64

 

og for overklokkere finnes info her ->

XtremeSystems overclock record, users please post

 

DrE

Lenke til kommentar

Msi vant jo den testen du linket til da :-/

 

Så tror nok den feilen du har hørt er om Via chipsettet men dette er jo på nesten alle Athlon kort bortsett fra et par stk er :)

 

Har hatt både Abit og Msi og må si meg mest fornøyd på layouten og diverse andre ting en på Abit sitt :)

Lenke til kommentar

Kan anbefale Gigabyte K8VNXP. Har en divider på agp og pci bus som gjør at denne ikke økes lineært med fsb, vet ikke om de andre produsentene har dette. Har klokka litt, men minnet er ikke akkurat spesielt egnet (Kingston PC3200 CL3, billigste jeg fant). Virker som om Gigabyte har fokusert på minne-kompatibilitet.

 

Installasjonen gikk knirkefritt, var litt overraskende etter å ha lest en rekke negative erfaringer generelt med A64 og via chipsett. Ellers ikke opplevd noen problemer som jeg kan huske. BIOS`en er ikke like innholdsrik som f eks abit sin, og du får ikke se de faktiske spenningverdiene, bare at de er OK.

 

EDIT: Endra til riktig modellanvn på hovedkortet

Endret av jag
Lenke til kommentar
Kjører selv med KV8NNXP og har prøvd både twinmos, geil og ocz uten problemer , venter bare på en 3400 som er i posten :cool:

Måtte sjekke opp hva kortet mitt heter igjen, lett å blande modellene:

K8VNXP - via

K8NNXP - nvidia

Jeg har K8VNXP, mens du har K8NNXP (hvis jeg skjønte deg rett).

 

Virker kanskje som om Gigabyte har gjort en god jobb med begge korta sett ut fra minne kompatibilitet og stabilitet. Hvor langt har du klart å klokke kortet stabilt med PC3200 minne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...