Gå til innhold

Sapphire Radeon XT kræsjer jevnlig


Oracel

Anbefalte innlegg

Har nettopp montert et flunkende nytt Sapphire Radeon 9600XT Fireblade skjermkort, og jeg kan ikke akkurat si jeg er imponert. I Battlefield 1942 er ytelsen i beste fall grei nok når jeg vrenger opp detaljene og kjører på standard oppløsning uten dilldall (antialiasing etc), mens jeg hadde forventet en stor forskjell sammenlignet med mitt gamle Geforce 2 Ti200 (der vifta på kjøleribba ikke fungerte engang! GPU'en lå jevnt på 70 grader!).

 

Og i Enemy Territory kræsjer kortet med jevne mellom. VPU eller hva det hette stepper inn og redder dagen i de fleste tilfeller, men likevel! Jeg har fortsatt endel spill igjen å prøve fortsatt (Unreal 2, Halo, UT2k4 (demo kommer snart)), men så langt lover ikke dette særlig bra.

 

*sukk*

 

Så så langt har 3 av 4 nye oppgraderinger ikke fungert slik jeg hadde forventet. Utrolig kjipt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sjekket at driveren støtter AGP 8X, og at det er enabled i BIOS (og også fastwrite). Det fungerer helt greit altså bevares, men jeg hadde forventet mye bedre ytelse enn det her. Mulig jeg kommer til å merke det bedre i de andre spillene.

 

Videre så ser oppsettet slik ut:

 

EPoX 8RDA3G

Sapphire Radeon 9600XT Fireblade

AMD XP2200+ Thoroughbred

CNet PRO200 PCI Fast Ethernet Adapter

Glacialtech silent breeze (CPU 40-45c, avhengig av load)

Seagate Barracuda 60gig

IMB Deskstar 40gig (den funker ennå, utrolig nok)

 

Jeg bør kanskje legge til at jeg ennå ikke har lastet ned nye drivere fra internett.

Lenke til kommentar
Du har helt sikkert ikke innstalert 8x AGP driver. Mitt Radeon 9600xt defaultet på 4x AGP også, men etter at jeg innstalerte driveren, fikk jeg en STOR dose raskere ytelse.

Tror ikke den ytelsen der var så stor.

Nei sant, ingen forskjell mellom 8x og 4x AGP, men å oppdatere drivern er en fordel, og at du kan merke noe forskjell ved å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...