Gå til innhold

Støydempende drevrammer

kvaks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg holder på å bli gal av susing fra de to harddiskene mine. Jeg vurderer derfor å kjøpe noen slike støydempende drevrammer, men tenkte jeg først skulle spørre her om noen har erfaring med dem. Jeg har ledig plass til to 5.25" rammer, så det er ikke noe problem, og litt høyere temperatur kan jeg leve med. Det står og faller mest på om det er en reell senking av støynivået.

Og i samme slengen (jeg vet at dette ikke er riktig kategori for dette spørsmålet): Har noen her testet Lian Lis støydempede kabinett? Er dette kabinettet _vesentlig_ stillere enn andre (har Dragon nå)? I så fall bytter jeg til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker NoVibes fra microplex.no, de gjorde mine WD disker helt stille. I tillegg har jeg matter i kabinettet, så da er det ikke noe lyd fra diskene.

Skrevet (endret)

Strikk er nærmest gratis og har god effekt på støyende harddisker. Dvs. de fjerner det aller meste av lavfrekvent støy, og hindrer all støy i i forplante seg gjennom kabinett-metallet. Høyfrekvent støy forplanter seg lettere gjennom luft så det må du ha isolasjonsmatter for.

Personlig har jeg kombinasjonen strikk + ullsokker i bunn og på veggene i kabinettet. Det reduserte støyen på min WD-disk drastisk, men den støyer fortsatt mer enn Seagate Barracuda'en min.

Om du vil bruke mange penger på drevrammer så vil jeg anbefale å vurdere å oppgradere til Seagate-disker i stedet for. De(n) gamle disken(e) kan du selge billig på bruktmarkedet.

Endret av Simen1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...