Gå til innhold

Asus Radeon 9800 pro 256 eller ...

bjb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Asus Radeon 9800 pro 256 eller Sapphire Radeon AIW 128?

Hva skal jeg velge? Har to kort foran meg på bordet. Kan velge det ene.

Skal være sammen med en AMD Athlon 64 3200+ prosessor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer HELT an på bruksområdet. Hvis du bare skal bruke maskinen for å spille, gå for 256 MB versionen (jeg ville hatt XT, men men). Hvis du skal bruke maskinen som TV, gå for AIW (siden det er TV inngang på det )

Skrevet (endret)

hmm, vanskerlig valg dette............ tjaaaaaaa, tror jeg ville gått for 250mb versjonen, selv om den skal ha tregere minne så tror jeg ikke det har så mye invirkning, det er et kort av kvalitet

og så kan du jo alltids flashe til xt og få et HELT FULLVERDIG XT KORT..... det hadde vært najs det...

Endret av Henrik2k
Skrevet (endret)
Kommer HELT an på bruksområdet. Hvis du bare skal bruke maskinen for å spille, gå for 256 MB versionen (jeg ville hatt XT, men men). Hvis du skal bruke maskinen som TV, gå for AIW (siden det er TV inngang på det )

Tror du virkelig han kjøper Radeon 9800 128MB i så tilfelle for å gjøre kontorarbeid?

Jeg ville gådd for 128MB versonen fordi kortet er billigere og rammen kan klokkes langt mer enn det 256MB versonen klarer. Ser ingen vits å ha 256MB på et kort med mindre det er 9800 XT og opp..

Endret av ^Th0mas^
Skrevet (endret)

Rammen kan klokkes langt lenger enn det 256 mb versjonen klarer? Er dere klar over hva dere sier?

Dette gjelder for 9600 kortene, ja, men ikke for 9800 kortene.

På 9800 kortene med 256mb minne brukte de en dyrere type minne enn det som var på 128mb kortene.

Forklar det den som vil, men jeg kjører minnet på mitt 256mb kort på 410mhz (820 effektivt), uten artifacts. Klarer deres 128mb kort det?

Edit: Bare en liten typo.

Endret av Dirty Water
Skrevet

*til trådstarter*

AIW er bare med masse dyrt ekstra stash som tv-tuner og sånt .. med mindre du har planer om å ha tv på dataen, kjøp et stk. radeon 9800pro 256mb.

(ville heller gått for 128mb ram versjon. mer for penga, men hvis de to er alternativene, så gå for 256mb med mindre du trenger et tv-kort.)

^Th0mas^, det der var vel litt misvisende sagt? som dirty water sier, det er ikke billigminne på r9800p 256mb-editionen.

Skrevet

AIW er bare med masse dyrt ekstra stash som tv-tuner og sånt .. med mindre du har planer om å ha tv på dataen, kjøp et stk. radeon 9800pro 256mb.

(ville heller gått for 128mb ram versjon. mer for penga, men hvis de to er alternativene, så gå for 256mb med mindre du trenger et tv-kort.)

Grunnen til innlegget var at jeg bestilte en PC med 9800pro AIW 128 kort.

Det viste seg at rammen ikke fungerte. Leverandøren skulle sende meg et nytt kort. De sendte feil og jeg fikk et 9800pro 256. Da satt jeg med et ødelagt AIW kort og et 256 kort som funket. Leverandøren sa at jeg enten kunne sende tilbake begge kortne og få et nytt AIW kort eller beholde 256 utgaven.

Skulle ikke betale noe mer dersom jeg valgte 256 utgaven.

PS! Grei leverandør som sender meg kort uten å ville ha det gamle i retur først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...