Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Active mode i DC++/oDC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hastigheten øker ikke med active mode, men så lenge du er passiv kan du ikke laste ned fra andre som er passiv. Nå er det omfattende programmer for å få vekk de passive brukerne i dc-communityen. Jeg har sett huber som ikke aksepterer passive brukere. Tips om hvordan du kan få deg selv aktiv, finnes det nok av.

 

==================================

 

If you got Windows 2000,98 or 95

-----------------------------------------------------

01. Check out what your IP-number is, write +myip in main chat or surf to http://www.whatismyip.org/

02. Then go too menu “File” and choose “Settings...”

03. Under “General” you choose “Connection Settings”

04. Fill in the Active mode an then write your IP-number. Port you can skip (if your not behind a router or firewall, then choose port , port 1412 is a good choice

05. Click OK

 

If you got Widows XP

-----------------------------------

Follow step 1-5 above. Check out that Windows XP:s firewall is off (It can turn on automatically)

 

01. Right click on “My Network places”, choose Properties

02. Right click on “Connection to local network” choose Properties

03. Right click on “Advanced”, check that the choice for firewall isn’t filled in

04. Click “OK”

Why you should be in active mode on the hub with DC++/oDC....

 

Well users in passive mode takes more power from the hub than an active user.

But the main thing is that the user in passive mode can´t download from users who also

are in passive mode and when active you get a much better search result.

So do your self and us a favour, be ACTIVE user on the hub :)

 

- Do you have problems to use active mode in DC++/oDC  ?

- Do you know why you should be in active mode?

- Do you know how you configure you’re settings so you can be in active mode?

 

Here are the answers for your questions:

 

Why? :

- You can only download from users who hare in active mode.

- You get more search results when using active mode.

- Sometimes users that are passive get disconnected when they do a search, because passive searches take more power from the hub.

 

How? :

- How can you go to active mode using DC++ or oDC?

 

This is what you do! :

1. Type +myip in main chat. Your IP is shown to you and ONLY you.

2. Go to “File”. Top left corner.

3. Choose “Settings”, a window with settings appear.

4. Under “General” you’ll have “Connection Settings” and 3 alternatives (Active, Passive & Socks 5) choose Active.

5. Write the IP you got when you wrote +myip in the box next to Active.

6. Press OK.

 

You are now in active mode. Try search and se if it works.

 

If you still can’t get any results it may be Windows Xp firewall that is on.

To turn off the Windows XP firewall, do the following:

 

1. Click on the Start button, choose All Programs, then choose Connect To and then Show all connections.

2. Right-click on the icon for your Internet connection and choose Properties from the pop-up window.

3. In the window that appears, click on the Advanced tab and uncheck Protect my computer and network by limiting or preventing access to this computer from the Internet.

4. Click the OK button. You have now turned off the firewall.

 

Here’s a link to a great site that explains how to set up your DC++ :

http://207.44.232.77/~lysekil/engelsk/index.htm

 

If you have a Router check this out:

http://www.gangefors.com/adc/

Jeg fant disse to guidene på hubene jeg henger på.

Lenke til kommentar

Oppsettet er nesten identisk. Les guiden som blir linket til over.

Husk, som det blir sagt i artikkelen, at porter under 1024 også må åpnes for i filteret. Jeg ville derfor valgt en port over det, f.eks 2000 istedenfor port 80 som de velger i guiden. Da er det bare å gjøre som i guiden, sette Dc til den porten og fylle in din eksterne ip. Din eksterne ip får du herifra, det er den du skal fylle inn i Dc(ikke din 10.0.0.x ip).

Lenke til kommentar
,03/02/2004 : 16:39] Nedlastningshastighten øker vel med active mode?

Nope.

 

Oppnår maks hastigheter som passive, jeg. Ca 1Mbps på skolen i dag :yes: Fikk ned en film på 700Mb veldig raskt.

Ellers oppnår jeg med litt flaks 190kbps hjemme, som er topp til å ha 1,5mbps linje.

 

Active er dog å fortrekke, da det gir flere fordeler, som nevnt tidligere i posten.

Btw, hvorfor krever en passive user større ressurser av serveren enn en som aktive?

Endret av It's me
Lenke til kommentar

skjønner ikke poenget med å ha egne huber for bare aktive brukere? Aktive brukere kan jo laste fra alle mens passive kan ikke. Regner med at det er personer som er såpass "skilled" at de klarer å bli aktiv som har funnet på dette? for en hub med bare passive er jo lost case. Og stenger man ute folk som er passive faller antall mb/gb/Tb betraktelig regner jeg med...

 

Er personlig aktiv, men noen fatter tydeligvis ikke logisk tenkning.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de vil ha færrest mulig passive users på hubbene er at disse belaster hubben mye mer enn aktive. Når en aktiv user søker blir søket sendt til hubben og videre ut til alle klienter. De som har svar sender dette direkte til klienten som søkte. Hvis det derimot er en passiv klient som søker må alle sver sendes via hubben. Dette utgjør en stor datamengde og gjør at hubben får mer lag, ikke kan ha så mange users etc...

Når det gjelder hastighet med passiv og aktiv skal ikke dette ha noe å si, eneste forskjell ved nedlasting er hvilken vei connection'en blir opprettet.

Lenke til kommentar

Svinaktig artig med Telenor sin ADSL som jeg sitter med nå - som er så snille å skifte IP minst en gang i døgnet akkurat når det passer dem :cry: Ikke mye praktisk å bruke active da fant jeg ut.

 

Eller finnes det veier utenom? Linja blir jo kuttet tvert av, og går ofte 5-10 minutter får jeg kommer online igjen (da med ny IP).

Lenke til kommentar
Svinaktig artig med Telenor sin ADSL som jeg sitter med nå - som er så snille å skifte IP minst en gang i døgnet akkurat når det passer dem  :cry: Ikke mye praktisk å bruke active da fant jeg ut.

 

Eller finnes det veier utenom? Linja blir jo kuttet tvert av, og går ofte 5-10 minutter får jeg kommer online igjen (da med ny IP).

Bruker du router blir ip-en den samme uansett, da routeren holder på IP-en.

Har du ikke router trenger du ikke å gjøre noe som helst da Telenor-modemene ikke kjører NAT.

Endret av v0id
Lenke til kommentar
Svinaktig artig med Telenor sin ADSL som jeg sitter med nå - som er så snille å skifte IP minst en gang i døgnet akkurat når det passer dem :cry: Ikke mye praktisk å bruke active da fant jeg ut.

 

Eller finnes det veier utenom? Linja blir jo kuttet tvert av, og går ofte 5-10 minutter får jeg kommer online igjen (da med ny IP).

Du kan også registrere deg på no-ip.com, og få et eget navn som du skriver inn i stedet for ip-adressa under file -> settings -> ip.

 

Da kan du ha et program på maskinen som hele tiden oppdaterer navnet til å peke til din riktige ip-adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...