Gå til innhold

VGA silencer eller Giant Heatpipe II Silent?

lysbryter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe enten et Radeon 9800 Pro fra enten PowerColor eller Sapphire, og skal selvsagt putte på ramsinks og en ny kjøler, for å få det meste ut av kortet.

Hva bør jeg velge av Arctic Coolings VGA Silencer og Thermaltakes Giant Heatpipe II Silent? (Jeg velger Silent over ikke-Silent fordi jeg ikke vil ha PC som avgir støy høyere enn ca 20 dB).

Edit 1: Jeg har en gullfarget Zalman northbridge-kjøler på southbridgen på mitt NF7-S2.0-kort. Håper denne ikke kommer i veien for kjøleren da. Min passive Zalman-kjøler på mitt nåværende Ti200-kort passer bare såvidt pga dette.

Edit 2: Et annet poeng er at det jo også bør være plass til ramsinks, i tilfelle en kjøleløsning skulle blokkere fullstendig for det.

Endret av lysbryter
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med den andre men vga silncern er suveren. Hører den ikke ihvertfall ikke på low. Kanskje litt vanskelig å få på ramsincseller? Har ikke prøvd da

Skrevet

Jeg annbefaler Artic Cooling. Jeg bruker selv denne kjøleren + ramsincs og er strålende fornøyd! Overklokkingsegenskapene har bedret seg betraktelig fra min originale kjøler.

Støynivå var også en viktig faktor for meg, og jeg kan konstatere at den er lydløs på laveste hastighet og så godt som på høyeste hastighet.

Skrevet
Jeg annbefaler Artic Cooling. Jeg bruker selv denne kjøleren + ramsincs og er strålende fornøyd! Overklokkingsegenskapene har bedret seg betraktelig fra min originale kjøler.

Støynivå var også en viktig faktor for meg, og jeg kan konstatere at den er lydløs på laveste hastighet og så godt som på høyeste hastighet.

Men får du plass til ramsincs på alle de 8 minne brikkene? Og hva med de to under vga silencern?

Skrevet (endret)

Høres bra ut. Tror du det vil bli trangt ved southbridgen? Jeg har jo en ca 3 cm høy passiv kjøler på den...

Ramsinks: Bruke gammel CPU-kjøler, eller er det mer effektivt å kjøpe egne ramsinks f.eks. hos Microplex? De har jo mange alternativer der... Passer noen av de?

Endret av lysbryter
Skrevet

Gå for arctic coolern om du vil overklokke.. Thermaltake'n duger ikke no særlig der. Jeg kommer ikke opp på Xt-hastigheter i alle fall.

Men ellers er jeg storfornøyd med den.

ps!

Om du går for thermaltake heatpipen så husk å sette på alle delene. Jeg holdt på å glemme noen svært viktige ringer som skulle imellom noen skruer og skjermkortet (hadde temmelig sikkert kortslutta ett eller anna da ja)

Skrevet
Det er to rambrikker som havner under kjøleren, der må du enten ha små ramsinks, eller kutte de til selv.

Kan man kjøpe sånne uten å måtte begynne å kutte til?

Skrevet

Tror jeg går for VGA Silencer gitt. Fant en del bra reviews av den etter et google-søk.

Disse passer kanskje bra på "baksiden" av kortet? Finnes det stock-ramsinks hos microplex som passer for forsida, dvs under VGA Silencer'n?

Og hva med kjøling av GPU på baksiden - er det mulig/nødvendig?

Og forresten, mens jeg er i gang med spørringen: Sapphire eller PowerColor? :p

Skrevet

Hva med en: "VANTEC Iceberq4 CCB-A4C "? Har fått gid kritikk og da får du jo god plass til minne kjøling + du kan jo også sette en vifte eller to til å blåse på kortet?

Dette må vel bli opptimal kjøling eller?

Skrevet (endret)
Men får du plass til ramsincs på alle de 8 minne brikkene? Og hva med de to under vga silencern?

Ja, jeg får plass selv om det blir ltt trangt under. Jeg bruker forøvrig DISSE som kan brettes for å spare plass.

EDIT: Skriveleif

Endret av TJ
Skrevet (endret)
Høres bra ut. Tror du det vil bli trangt ved southbridgen? Jeg har jo en ca 3 cm høy passiv kjøler på den...

Ramsinks: Bruke gammel CPU-kjøler, eller er det mer effektivt å kjøpe egne ramsinks f.eks. hos Microplex? De har jo mange alternativer der... Passer noen av de?

Jeg vet desverre ikke om det blir trangt ved southbridgen :ermm: men kjøleren er temmelig stor.

Jeg bruker DISSE ramsinkene.

Endret av TJ
Skrevet (endret)

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/.../newsdet775.htm

Denne er perfekt :) Da får du jo masse kald luft på skjermkortet da! Både på vga silencern + andre steder :) Kanskje best hvis du har vannkjøling men skal vist funke brukbart uansett vell?

Og på min pc går det an og feste denne oppå men vil dette være mer effektivt å ha denne isteden for 4 ramsincs? Altså bare på den ene siden for den andre må jeg jo ha sincs på :)

Endret av Buchern
Skrevet
25 db er da ikke så mye vell?

Nei, i hvertfall ikke etter min mening. Men over 30 er ganske mye.

Støyproblem kan som oftest løses ved å senke spenningen though.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...