Gå til innhold

AMD Athlon 2600+ Thorougbred går varm på 1,9GHz!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, folkens!

Har Asus A7N8X hovedkort med AMD Athlon 2600+ Thorougbred prosessor, Silent Ice kjøler i et Suntek TH656-kabinett. 2x256 MB Corsair DDR-DIMM ram og NVIDIA GeForce TI6400 grafikk-kort.

Jeg sliter med at CPU går varm, og maskina fryser ved en rekke anledninger, og lurer på hva som kan være galt.

Eksempel 1: Spiller Halo på 1024-oppløsning, så fryser maskina etter en 5-6 minutter med spilling. Har slått av AA osv.

Eksempel 2: Rendring av video i Pinnacle Studio, rendrer en 6-7 minutter før PC'en skrur seg av.

Eksempel 3: ved generell CPU-belastning over tid

Når jeg går inn i BIOS rett etter at noe sånt har skjedd viser tempmåleren ca 70 grader. CPUCool-programmet jeg bruker for måling i Windows viser at maskina ramler ned ved ca 60 grader. Regner med at forskjellen har noe med ulike målepunkter å gjøre?

Jeg har to kabinettvifter, åpnet sidedøra på kabinettet, og har satt CPU-vifta til å blåse ned mot cpu. Mener jeg så noen som anbefalte dette. Har ikke kjølepasta. Allikevel sliter jeg med dette. Skal det virkelig være sånn???????? Er lei av at maskina ikke yter det jeg forventer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har ikke kjølepasta. Allikevel sliter jeg med dette.

At du ikke har kjølepasta kan godt være grunnen til varmeproblemene. Ta av kjøler, rens cpu med isopropanol, rødsprit e.l., smør på et fint lag med kjølepasta og sett på kjøleren igjen,

Skrevet (endret)

Har du sjekket at kjøleren sitter på plass på riktig måte? Ser at De andre i innlegget anbealer kjølepasta, hvilket er lurt, men ikke nødvendighet.

Endret av TOMpsy
Skrevet

Kan jeg da forstå det slik på svarene så langt at det iallefall ikke skal være sånn? At CPU'en går varm så fort? Er det noen andre med samme konfigurasjon som har andre temperaturer?

Skrevet (endret)

Jeg har et oppsett som deg men har ikke mer enn 45 grader i idle og maks 60 grader i load, men da skrur jeg bare viftene opp til maks, da synker tempen 10 grader på 20 minutter.

Endret av TOMpsy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...