Gå til innhold

DVI - hvordan?


Feh

Anbefalte innlegg

Har en compaq 1720 (17" LCD skjerm) som jeg har koblet til skjermkortet med en DVI-kabel, men likevel, når jeg går til properties > settings > advanced > monitor så kan jeg fortsatt ikke velge noen høyere refresh rate enn 60 (og det er vel sånn at med DVI kan man kjøre høyere Hz enn ved vga?) pluss at når jeg prøvde et spill, så var grafikken like tragisk som med vga kabel. Er det noe spesielt triks som jeg ikke finner/skjønner for å få skjermen til å fungere ordentlig med DVI kabel? (skjerm og skjermkort støtter dvi). :blush:

 

eller vet noen om noen bra guider for set-up av skjermen med DVI?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm jo, greit det med Hz, men en ting jeg stusser over er at når jeg prøver et spill (f.eks half-life) så "henger" bildet litt etter når det går fort unna... altså følelsen er som at man spiller med 10 fps på en crt skjerm, og at jeg har blitt fortalt at med DVI kabel så skal ikke dette skje?

kan jo likesågodt fortsette med min 5 år gamle crt skjerm hvis det er slik at dette "problemet" ikke kan løses :( for det gjelder omtrent alle spille (spesielt first ps)

Lenke til kommentar

Det du snakker om, er sannsynligvis 'ghosting' - her er et utdrag fra posten til mr. Dahle, den kan du lese i sin helhet her på skjerm/skjermkort forumet.

 

'Ghosting' er et utrykk man ofte kommer over når man snakker om eldre LCD skjermer med høy ms. 'Ghosting' er etterslep av bilde, akkurat som om bilde henger litt 'igjen' på skjermen (afterglow). Dette er plagsomt i spill og ved filmer. Innrømmer at en del LCD-skjermer sliter på dette punktet. Her handler det om responstid og paneltype, men nyere LCD-skjermer med ms på 20 og lavere har ikke lenger dette problemet.

 

Ellers kanskje Øivind (eller noen andre) har en kjapp forklaring her om 'kkk'.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...