Gå til innhold

Lydkort + Høyttaler


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nytt lydkort og høyttalere og håper i den sammenheng å få litt hjelp. Er det noen som vil anbefale noe ? Skal brukes mest til spilling og se film. Kan godt tenke meg noen høyttalere som gir litt lyd fra seg og ikke noen som må plasseres 20 cm fra øret for å høre "trøkket" :smile: Vil med andre ord han en god filmfølelse ut av dette. Setter pris på all informasjon jeg kan få...

 

På forhånd takk.

 

mvh

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestill m-audio Audiophile fra Tyskland for ca 15-1600 og få tak i klipsch høyttalere, det er omtrent det beste pc-hifi du får for pengene.. Altec Lansing har også bra trøkk, prøv QXL du finner kansje noe billig der..

 

_________________

I'm feeling very shpongled.

Smashed,mashed, completely geschtonkenflapped

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2002-03-15 23:26 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2002-03-15 23:27 ]

Lenke til kommentar

Gå for Creative SB Live! 5,1 player og Creative DTT3500, eller Inspire 5700. Har selv de 2 førstenevnte, og de har mer enn nok trøkk, og meget god lyd. Lydkortet kan sikkert med fordel byttes ut med Audigy, hvis du har litt penger. Har hørt at disse kortene gir 5.1 lyd output...tror jeg. Ikke skyt meg hvis det er feil.

Lenke til kommentar

Vil foreslå følgende:

Lydkort:SB Audigy, svært bra signal/støyforhold (100Db!)

Høyttalere: Henger du på et Klipsch Promedia 2.1 (som koster ca 2.500,-), så får du en utrolig lyd, setter spiller klokkerent selv på full guffe!

Noe du antagelig ikke kommer til å orke i lengden, lydtrykket er rett og slett enormt!

 

Bor du i Oslo, kan jeg gjerne kjøre en demo!

Lenke til kommentar

Jeg har SoundBlaster Audigy Og Creative Inspire 5300.

VELDIG bra. Plasser sub'en rett foran deg, og sett på full bass. DET er trøkk det. I moria i Ringenes Herre er det helt sinnsyk lyd her. Creative Inspire 5700 er sikkert også et veldig bra valg.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ha kjørt på Creative Audigy lydkort:

http://www.americas.creative.com/products/...&maincategory=1

 

 

Og Klipsch Høutalere:

http://www.klipsch.com/products/productdet...tail.asp?id=398

 

Dette er jo dyre høytalere men da får du noe som trøkker sinnsykt rått, pluss at det er 5.1 Et annet valg er jo åp kjøre doble sub-høyttaler, da blir det jo 4.2, noe som også kan vurderes :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...