Gå til innhold

HP printer drar med seg hele bunken med ark


Anbefalte innlegg

Har en ca. 3år gammel laserjet 6L. funker fortsatt greit den, bortsett fra at når den skal printe, så drar den ikke lengre ett og ett ark igjennom skrivern som den skal, men en hel bunke med ark på en gang, greit nok når man bare printer en side, men utrolig irriterende når man skal printe fler...

 

har hørt at dette er et ganske "vanlig" problem med eldre printere av denne typen, så noen som har hatt samme problemet før og klart å fixe det? og atpåtil vil fortelle meg hvordan? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det man gjerne gjør før man legger ark i en skriver/kopimaskin/fax er å 'lufte' papirbunken.

 

Det gjøres lettest når ved å holde et fast grep i den ene siden av papirbunken, og la den andre hånden 'flippe' gjennom arkene slik at det kommer luft mellom arkene. Snu bunken 180 grader og gjenta!

 

Slik unngår man at arkene 'klistrer' seg sammen og skaper 'paper jam' i maskinen man bruker.

 

Dersom det ikke hjelper kan det være gummivalser og ting i apparatet som har blitt glatte. Disse kan da renses med teknisk sprit/isopropanol eller egnet rensevæske.

 

I verste fall må skriveren på service...

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

printerkit =)

 

Det er litt irriterende med HP at det blir slik..

Hadde samme problemet med en 600 deskjet og en 340.

 

Nå har jeg en 970cxi professional...

Skulle vel være vel og bra, men den har en tendens til og være så brå og "superrask" at den noen ganger river i stykker arket, om ikke bretter det veldig....

 

irriterende :(

Lenke til kommentar

Hei,

 

Nå må nok kjøpe et servicekit til skriveren din.

Servicekittet inneholder nye hjul og fuser (den som varmer arket slik at toneren får skrevet).

 

Problemet er bare at servicekit ikke er så veldig billige. Eventuelt kan du ta litt sandpapir å pusse hjula..

 

Lykke til :-)

Endret av t_man
Lenke til kommentar
har hørt at dette er et ganske "vanlig" problem med eldre printere av denne typen, så noen som har hatt samme problemet før og klart å fixe det? og atpåtil vil fortelle meg hvordan? :D

Andre har jo allerede beskrevet hva som gir problemet, men før du handler noe kit, ta og sjekk hos HP om ikke dette kan fåes gratis.

 

Jeg fikk i alle fall dette tilsendt gratis til min 1100 printer.

Lenke til kommentar

Ser du har fått mange "halvveis" løsninger her - noen greie og noen helt på jordet.

 

Problemet KAN være relatert til det som ble nevnt om toppmating av papiret, men HP, Lexmark og andre har hatt og har skrivere med toppmating uten dette problemet.

 

Du må bytte gummivalsene til inntrekket. Ring MK Electronics på tlf 22766000 og bestill dette.

Lenke til kommentar

Jeg ringte HP som sa at de pad'ene i linkene til buskmann hadde for dårlig klister, så de leverer ikke dem lenger. (Customer Replaceable Separation Pad Kit).

De sa at separation pad og (antageligvis) pickup roller måtte byttes.

Hp anbefalte eet siden jeg bor i Oslo (22 91 95 00). Jeg ringte dem og bestilte dette. Delene koster 125,- hver.

Endret av Kavroom
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig veldig fornøyd med min LaserJet 6L

Dette er det eneste jeg har måttet gjøre med den siden jeg kjøpte den i 97.

De fleste andre jeg kjenner har måttet bytte blekk/toner og fikse skriver flere ganger.

 

Så hvis det koster meg 250-300,- for at den skal holde tre-fire år til så synes jeg det er en bra deal.

 

(5L har samme problem men forskjellig arkmater.)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 4 forskjellige HP LJ printere på jobben, og kjøpt billigere og billigere etterhvert. Nå har jeg HP LJ 1010. Alle de andre har begynnt å trekke inn flere ark av gangen, tidligere drev jeg å styrte med service-kit og greier, men nå kjøper jeg bare ny printer...... :thumbup:

Endret av westa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...