Gå til innhold

Skal ha nytt kamera. Minolta F200 ?


Anbefalte innlegg

Heisan

Siden søkefunksjonen i forumet ikke fungerte, så må jeg rette spørsmålet ute på forumet.

Samboeren har 30 års dag om ikke lenge. Tenkte jeg skulle rive i et digitalkamera. Det kameraet vil bli mest brukt til, er på turer i skog og mark, og fotografering av barna. Helt enkel foto altså. Selv har jeg lyst på et kamera som kan kjøres litt manuellt, ikke kun auto.

 

Har også krav om at vanlige batterier skal kunne brukes, siden vi ikke har strøm på hytta og gjerne er der i 14 dager i strekk. Har derfor sett litt på Minolta F200, har ikke sett noen tester av dette kameraet. En kjenning av meg har F100 og er kjempefornøyd med dette.

 

Siden kameraet skal brukes mye ute, så har jeg vært innom MJu400. Har lest litt om dette kameraet på nettet, og ikke alle er fornøyd med dette kameraet. (også har det spesialbatteri)

 

Kameraet bør også har 4megapix, og prisen helst være nærmere 3 enn 4 tusen.

 

Noen som har tips og erfaringer, enten til overnevnte kamera eller annet?

Men som sagt AA batterier, litt manuell styring, 4megapix også var det prisen.

 

På forhånd takk for svar.

 

Arnstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:ermm: Er ikke så lett å gi eller dele så mye råd / erfaringer ut i fra det du skriver.

Du vil ha et kamera med manuelle instillingsmuligheter, så sier du at Minolta Dimage F200 er et godt alternativ. men dette kameraet har vel ikke så mye med manuelle instillinger. Har vel ikke manuell hvitbalanse engang, etter det jeg vet.

Endret av F828
Lenke til kommentar

Takk for svar. :thumbs:

Dette sto om hvitbalanse på Minoltas sider:

 

White balance controls how the camera interprets the color of the ambient lighting. Auto white balance compensates for changes in lighting automatically. Four preset white-balance settings, daylight, cloudy, tungsten, and fluorescent, can be selected for specific light sources. And for critical control over color, the custom setting allows the camera to be calibrated to the lighting conditions at the scene. All the camera's white balance controls are available for movie recording.

 

Og som jeg skrev i den første posten, "litt manuell styring" var det jeg ville ha.

Da mener jeg ikke at jeg skal kunne kjøre alt manellt som på et proff speilrefleks.

Men samtidlig så vil jeg ha litt mer manuellstyring enn på et "papp engangskamera".

 

Minolta'en kan styres manuellt med shutter speed, ISO, blitz.

 

Men har du et tips om et annet kamera med AA batterier, så kom med de.

 

Arnstein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...