Gå til innhold

Mysteriet om cd/dvd-rom driverne som forsvant......


Anbefalte innlegg

Igår installerte jeg Nero 5.5.5.1 som så mange ganger før. Som vanlig etter at installasjonen var ferdig så maser jo Nero om reboot, noe jeg aldri har gjordt (etter å ha inst. Nero). Har virket bra uansett.

Det gjorde det også igår - tilsynelatende. Jeg brant 5-6 plater uten problemer, men ettersom jeg hadde flyttet på endel div.x-filmer fra min andre pc via nettverket for å få brent dem så virket det som om det hadde brukt endel ressurser. Derfor rebootet jeg. Når det var gjordt og jeg skulle forstsette brenningen fikk jeg feilmelding når jeg startet Nero. Der kunne jeg velge en virtuell cd-brenner (til å lage .img eller.no). Sjekka Device Managern og der sto det et gult utropstegn på både dvd'n og cd-brenneren. Ja-ja tenkte jeg og trykte på uninstall. Da ville jo driverne bli installert når jeg rebootet igjen. Jeg startet pc'n på nytt. Under oppstarten står det "Found new hardware" og navnet på enhetene.

Men det hjalp ikke noe. Det er fortsatt gule utropstegn på de. :sad:

Må jeg ha nye drivere og hvor får jeg lastet ned dem ?

 

Windows XP !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WinXP og cdrom stasjoner som forsvinner når du installerer Nero er et KJENT problem!

 

fra http://www.tweakxp.com :

There is certain compatability issues with nero.

If nero and cdrwin are on the same pc you cd rom drives will become invisible.

To get round this copy the WNASPI32.DLL from the nero folder to the cdr win folder and open up cdr win and in the settings select this as your aspi driver, then reboot.

 

sånneh! =)

Lenke til kommentar

Quote:


JarleW skrev (2002-03-14 20:38):

Hei, takk for hjelpen (everyone) :smile:

Jeg tok en system restore. Da ble det bra igjen. Skal installere Nero igjen. Får prøve noe av det andre da !


:wink:



Huff....så mye styr for så lite :smile:

Anyway...ta å reboote denne gangen da :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...