Gå til innhold

Sapphire Radeon 9600PRO problem


Xavier

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert et Sapphire Radeon 9600PRO UltimateED 128MB skjermkort på en PC med et P4T-E hovedkort og en 300W PSU, med det resultat at ingenting skjer - skjermene får ikke noe signal.

 

 

Har desverre ikke pc speaker på maskina, så jeg vet ikke hva slags feilkode som evnt. kommer, men er det noen som har noen forslag til hva som kan være galt? Har kobla fra ene harddisken for å lette på PSU belastningen, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp installert et Sapphire Radeon 9600PRO UltimateED 128MB skjermkort på en PC med et P4T-E hovedkort og en 300W PSU, med det resultat at ingenting skjer - skjermene får ikke noe signal.

 

 

Har desverre ikke pc speaker på maskina, så jeg vet ikke hva slags feilkode som evnt. kommer, men er det noen som har noen forslag til hva som kan være galt? Har kobla fra ene harddisken for å lette på PSU belastningen, men det hjalp ikke.

Det kan være at det er Cpu'en som har låst seg eller er ødlagt, men det er nok ikke det som er feilen. men det ihvertfall det som skjer når Cpu'en er gåen. da får man ikke noe bilde og Lysene på Tastaturet slokner ikke etter noen få sekunder....

Lenke til kommentar

Lysene på tastaturet lyser et halvt sekund når jeg starter opp, og så slukner de. Jeg kan også høre at harddisken arbeider i oppstarten.

 

 

Når det gjelder det med at skjermen ikke får signal, så oppfører den seg som når den står i hvilemodus og sånt, altså lyset blinker orange (i motsetning til om jeg tar kabalen ut fra skjermkortet, og det lyser grønt mens skjermen viser "no signal detected").

Lenke til kommentar

Jeg fant og monterte PC speaker'en, og ifølge lydsignalet som kommer er problemet "No DRAM installed or detected". Selvfølgelig er det RDRAM også, argh..

 

Mon tro om det er helt sikkert at det er RAM'en som er problemet, eller om hovedkortet kan være skadet også? Surt å kjøpe RDRAM for så å finne ut at jeg må bytte hovedkort også - da vil jeg jo helst ha et som bruker DDR minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...